Cegah diabetis: Vivix Turunkan Bacaan Gula Pesakit Diabetis

Diabetis adalah ibu segala penyakit. Ini kerana dari diabetis ia akan menjadi masalah kesihatan lain seperti buah pinggang rosak, mata boleh jadi buta, selalu kebas kaki tangan, hilang deria rasa serta boleh kena potong kaki.


Kesihatan tidak boleh diperjudikan jika diabetis dikesan awal seeloknya ambil langkah kawalan sebelum terlambat.

Diabetis ada 2 jenis iaitu :
1) Diabetis Mellitus yg bergantung kepada insulin
2) Diabetis Mellitus yg tidak bergantung lada insulin.
Biasa diabetis type 2 nih la ramai yg dialami oleh masyarakat sekarang.

Tanda awal penyakit diabetis :
√ kerap kencing
√ luka lambat sembuh
√ letih dan lesu
√ kerap buang air kecil dalam kuantiti banyak
√ selalu dahaga
√ jangkitan pada sistem pembuangan air kencing

Salah solution untuk kawal diabetis mereka adalah dengan tonic ajaib dari shaklee. Ia boleh bantu turunkan bacaan gula, cegah diabetis dan menjadi lebih baik. 



Bagaimana vivix membantu dalam menurunkan paras gula pesakit diabetis dan mengawal penyakit kronik ini??

Vivix kaya dengan resveratrol. Resveretrol berkesan dalam menurunkan paras gula melalui 2 cara iaitu :

1) Resveratrol bantu mengelakkan rintangan insulin. rintangan Insulin ini adalah satu keadaan di mana badan menjadi kurang sensitif kepada hormon insulin iaitu hormon yg kawal gula dalam darah. Ia adalah penyebab terjadinya penyakit kencing manis.

2) Resveratrol juga merangsang enzim yg dipanggil SIRT1. Tugas enzim ini adalah sentiasa mengawal sensitiviti insulin dan rembesan insulin dalam badan. Bila enzim diaktifkan ia bantu lawan kencing manis secara semulajadi. Ia juga tingkatkan jumlah mitokondria dalam sel darah dan tingkatkan operasi mereka. Metabolisma juga turut meningkat. Enzim ini tingkatkan sensitiviti insulin yg bantu badan untuk ambil dan gunakan glukos dari darah. Dengan cara ini resveratrol mampu mengawal, mencegah dan mengurangkan gejala penyakit kencing manis.

Di sini saya sertakan beberapa testimoni mengenai pesakit diabetis yang amalkan vivix sebagai salah satu ikthiar mereka untuk sembuh.
H

Alhamdulillah ramuan istimewa vivix ini dapat membantu pesakit diabetis kawal gula dalam darah dan juga boleh sembuh sepenuhnya dari penyakit kronik ini.

So untuk korang yang nak cuba tonic ajaib ini untuk diri sendiri atau diberi pada orang tersayang yg hidapi penyakit kronik sebagai salah satu usaha untuk sembuh boleh hubungi saya di sini 

suzana binti idris
 Whatsapp : 012-4249148
Pm fb : Cik sue

Nak penjimatan berganda untuk belian vivix boleh klik di sini :

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil