Milkbooster Kesukaan Saya

MILKBOOSTER KESUKAAN SAYA


Hari ini saya nak ceritakan tentang sepanjang tempoh saya menyusukan adira adreena.

Dalam tempoh hamil saya mempunyai masalah breast bengkak kedua-dua belah. Saya perasan susu badan pun tidak memancut pun bila saya picit. Sesetengah orang akan memancut walaupun ia tidak basah baju ka apa kan.

Saya tidak memancut pun. Ternyata ia disebabkan radang breast membengkak akibat dari biji yang ada dalam breast saya.

Saya buat checkup dan doktor tulis cyst mulanya. Kemudian setiap kali scan biji tak membesar sangat pun tetapi breast memang bengkak. Doktor suspek kanser pula. Saya perlu oprate untuk ambil sample nak sahkan sama ada kanser ke tak

Tarikh oprate itu lepas 6 bulan saya bersalin mek dira. Ternyata lepas bersalin memang susu kurang ya amat sampai mek dira menangis teruk sekali sebab lapar.

Masa nih memang menitik air mata tau. Kemudian dia demam pula dah la susu badan sikit sangat-sangat.

Saya mula ambik set berpantang lengkap dengan set menyusu shaklee iaitu esp, vitalea, alfalfa, zinc, vivix, vitamin c & ostemateix Lepas seminggu baru ada susu yang bolehkan mek dira kenyang tidur lena.

Apa yang saya nak kongsikan pengalaman pertama menyusu mek dira memang mencabar.

Dengan breastnya bengkak bukan sebab susu meriah teramat tetapi penyakit. Penyakit ini juga kadang ia ganggu proses penghasilan susu walau pun saya ambil milkbooster sekali pun.

Now alhamdulillah mek dira dah umur 11 bulan. Masih menyusu badan sesekali sahaja campur dengan fm bila tika breast membengkak.

So bagi ibu yang nak menyusu badan anak sehingga 2 tahun boleh mencuba milkbooster shaklee yang lengkap dengan keperluan penghasilan susu

Protien, serat, kalsium dan nutrien lain. 

Saya doakan moga ibu-ibu yang sedang kentalkan hati untuk bf baby sehingga 2 tahun berjaya lakukannya..amin

Nak mencuba milkbooster shaklee boleh roger ciksue 012.4249148.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil