Telomeres

Siapa dia ahli keluarga atau diri sendiri yang ada Darah Tinggi, Kencing Manis, Kolestrol Tinggi, Sakit Jantung dan lain2 penyakit kronik termasuklah kanser ?
.
.
Ciksue rasa info yang bakal ciksue sampaikan ini amat berguna untuk korang semua...
.
.
.
.
Dulu penyakit-penyakit kronik ini menyebab ketika usia sudah lanjut kerana penuaan sel berlaku pada kita setelah usia bertambah tapi sekarang ini kanak-kanak pun dah ada diabetis, anak muda dah kena kanser.. Penyebabnya radikal bebas & faktor pemakanan sebab itu Sekarang sebelum umur 30 dah kena macm2 penyakit.

Tahu tak korang yang sel badan kita ini dilindungi oleh telomeres. Ia amat penting untuk mengekalkan fungsi yang baik pada sel tubuh kita.
.
Pernah dengar tak apa itu telomeres? Tak pernah? Jom kita tengok apa itu telomeres?


Telomeres nih adalah yang berada dihujung kromosom @ sel kita yang berfungsi melindungi sel-sel kita. Ia ada dalam setiap organ dan sel badan kita.
.
Ia macam plastik yang berada dihujung tali kasut kita, bilaplastik itu rosak maka tali itu lama2 akan terburai dan tidak boleh berfungsi dengan baik begitu jugaklah dengan sel kita. Bila telomeres rosak maka fungsi sel akan terjejas yang menyebabkan penyakit tidak diingin terjadi.
.
Badan kita setiap hari diserang radikal bebas + mengambil makanan yang tidak organik boleh menyebakan Telomeres ini memendek. Ia juga boleh memendek mengikut usia kita.
.
Kesan pemendekkan telomeres adalah
👉 Penuaan >> Sel-sel dalam badan tua sebelum masanya
👉 Penyebab penyakit kronik
.
Bagi cegah telomeres terus memendek kita perlukan perlindungan. Apa yang kita perlukan adalah ANTIOKSIDAN TINGGI dimana ia membantu untuk memastikan TELOMERES sentiasa panajang.
.
VIVIX adalah satu-satunya supplemen yang mengandungi antioksidan yang tinggi. Ia berjaya menembusi DNA kita untuk repair kerosakan yang berlaku dalam sel.
.
Ciksue bukan cakap sahaja tau ia berdasarkan fakta.


Shaklee berkerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn yg menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim teloremes.


.
Landmark study yang dijalankan oleh shaklee membuktikan bahswa pengambilan vivix selama 5  tahun membantu kadar pemendekkan telomeres sebanyak 40% .
.
Landmark study juga membuktikan bahawa telomeres pengguna shaklee 11% lebih panjang dari yang bukan pengguna shaklee.
.
So no wonderla yang konsisten vivix dan vitamin shaklee senitasa sihat dan nampak muda dari usia..😍
.
Mati itu pasti tetapi pilihan untuk sentiasa sihat sepanjang kita hidup adalah tugas kita. Kalau boleh kita nak mati secara nature tidak menderita hidup dengan menanggung penyakit kronik selama usia kita itu.


Apa pilihan kita selarang menetukan apa yang berlaku pada masa hadapan. Untuk kekal sihat dimasa depan kenala usaha dari sekarang. So jom minum vivix sesudu sehari untuk kekal sihat.😊
.
.
Wssap ciksue 012-4249148
Ig@ciksue_healthybeauty
suzanaidris.blogspot.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil