TIPS CEGAH KEPUTIHAN KETIKA HAMIL

Keputihan ketika hamil adalah satu masalah yang biasa di alami oleh ibudan antikulat yg semulajadi  hamil. Masalah-masalah yang sering terjadi pada ibu hamil ini adalah kerana perubahan hormon berlaku dalam diri ibu hamil.


Keputihan ini ada 2 jenis iaitu NORMAL DAN TAK NORMAL.

LEUKORNEA adalah keputihan yang nipis, kurang berbau yang keluar dari miss v. Ia normal terjadi pada ibu hamil dan tidak perlu risau.

Ibu hamil perlu risau apabila keputihan itu dalah jenis yang berbau kuat, busuk, berwarna hijau or kekuningan, berasa gatal miss v, jika itu terjadi kemungkinan besar miss v terkena jangkitan.

KESAN KEPUTIHAN TERHADAP WANITA DAN IBU HAMIL

✔ Menyebabkan kemandulan
✔ Menyebabkan kematian bayi
✔ Kanser
✔ Menyebabkan pendarahan
✔ Menyebabkan keguguran

CARA CEGAH KEPUTIHAN KETIKA HAMIL

1) Elakkan membasuh kemaluan dg sabun kerana ia boleh menggangu keseimbangan flora bakteria normal, boleh menjejaskan pH dan membawa kepada jangkitan faraj.
2) Gunakan pad or pantyliners yang selesa
3) Pastikan miss v sentiasa kering untuk cegah bau yg tidak mwnyenangkan
4) Berjumpala dengan doktor sekiranya anda mendapati miss v keluarkan lelehan yg berbau dan berwana hijau or kekuningan.
5) Ambillah bawang putih sebagai antibakteria.

Tahukah korang, bawang putih adalah antibiotik semulajadi yang digunakan sejak zaman dulu kala lagi. Ia adalah antibiotik, antibakteria dan antikulat yang membolehkan kita amalkan dalam pemakanan kita setiap hari.

"Kajian daripada Universiti Maryland Medical Center menunjukkan bawang putih berupaya memusnahkan bakteria merbahaya kulat dan virus". Begitu juga "Kajian Universit Pittburgh Medical Center pula mendapati bawang putih ini sgt sesuai dan sgt berpontensi untik bantu merawat jangkitan faraj termasuk mengatasi keputihan masa hamil".


Shaklee ada Garlic Complex dalam bentuk tablet bagi membantu ibu hamil atasi masalah keputihan masa hamil.


KELEBIHAN GARLIC COMPLEX

GARLIC COMPLEX ini dipeebuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan di tanam secara organik di California, USA pada musim panas. Dihasilkan secara exclusivr pada suhu bilik tanpa haba untuk kekalkan allisin aktif 100%.
Allisin merupakan sebatian aktif daripada bawang putih yg menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatan. Ia tidak terdapat dalam bawang putih biasa tetapi memerlukan teknik tertentu untuk hasilkan allisin itu dgn cara menghiris halus bawang putih @ cara hancurkannya.
Menggunakan dwi teknologi untuk kawal bau bawang putih, tiada bahan perasa tiruan, pemanis dan pengawet tiruan.

Ingin mencuba set keputihan shakee boleh hubungi saya
Suzana Idris
Fb : Cik Sue
Ig: ciksueshakee



Ulasan

  1. Salam dari blogwalking...terima kasih singgah di blog saya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil