TIPS KULIT CANTIK

TIPS KULIT CANTIK : KEPENTINGAN MASKER MUKA UNTUK ELAK KULIT BERKEDUT!!

Assalamualaikum semua... Malam nih sue nak share pasal manfaat masker muka dan juga kepentingan masker muka.. so sape yang tak nak kulit muda berkedut tuh baca la sampai habis tau..

Kenapa pentingnya pakai Masker ni?

Mencuci muka hanya menghilangkan kotoran di permukaan muka, tetapi tidak di bawah lapisan kulit. Masking ni membantu untuk buang sel-sel kulit yang dah mati dan memastikan pori kita sentiasa bersih. So penggunaan toner, hydratind cleanser, cream akan berfungsi dengan lebih baik sebab pori dah bersih. Best kan??

Berapa kerap nak pakai Masker?

Ok lepas cuci muka, boleh pakai masker terus, selepas tu baru lah nak pakai toner dan moisturizer ke. Untuk kulit normal, boleh pakai 2-3 kali seminggu
Untuk kulit kering, boleh pakai 1-2 kali seminggu
Untuk kulit berminyak, boleh pakai 3-5 kali seminggu

Jenis-jenis masker 
Macam-macam masker di pasaran sekarang nih.. Masker shashedo, masker egg diomand, masker timun... tetapi masker buat sendiri lebih best dan segar.. Sue lama tak embeli dan buat masker dari buahan segar sebab dah jatuh hati dengan masker yg best lagi syokkk....hehe....Nanti jap g sue certa k... Sebelum tu nak shared pasal masker yg sue penah buat sendiri.. 

Masker Telur Putih 

Masker Putih Telur 
Manfaat masker telur putih yang selalu sue buat nih untuk kecilkan pori wajah, lembutkan kulit, mencerahkan wajah, mengatasi kulit kering juga berminyak, dan membuat kulit wajah lebih cekang. 
Caranya pecahkan telur dan asingkan telur kuning letak dalam mangkuk.. kalau boleh campurkan sedikit yogurt tak mahu pun tak apa, kemudian kacau hingga sebati dan sapukan pada muka..biarkan 15 minit dan tarik or cuci jer terus dengan air suam kemudian dgn air sejuk.

Masker Timun

Image result for masker timun
Haha ini pon antara yang murah juga ni. Timun tu blend je halus dan tepek la kat muka. Segar juga. Oh ya selalu nya pemakaian masker ni dalam 20min je gitu atau pun sampai la dia kering.Tapi untuk Masker timun ni, timun kan berair kan, jenuh la nak tunggu kering hahaha, so 20 min pon ok dah ye.

Masker Kecintaan Ku

Image result for masker esp dan vitamin c   +  Image result for masker esp dan vitamin c

Jeng...jeng... ini lah masker kesukaan sue.... masker yang terbaik alaf ini..semulajadi dan banyak manffatnye... lakukan dengan konsisten dan korang semua pasti rasai perbezaanya.... syiokkk tau... MASKER ESP + VITA E mudah jer nak buat, ambik setngah sudu ESP + YOGURT kacau dengan air sikit agak2 kelikatanya baru ambik VITA E sebiji gunting dan picitkan dalam mangkuk esp + yogurt tadi.. kacau hingga sebati kemuda sapukan pada kulit wajah.. biarkan ia kering..tegang jer kulit tuh basuh basuh dengan air suam bersama pencuci muka..sebabnya vita e nih berminyak sedikit... korang akan rasa elmbutnya kulit,pori pun tertutup elok jer...

kadang-kadang sue buat masker ESp plain jer.... best juga boleh rasa kelembutan kulit dan juga kesannya jika konsisten parut2 lama pada wajah pasti cepat jer hilang... Boleh rasai kesegaran lepas kita cuci...

Yang penting ianya selamat bebas dari bahan kimia... semulajadi gituh..
_________________________________________________________________________________
SEKIRANYA KORANG NAK DAPATKAN MASKER HEBAT ALAF INI BOLEH HUBUNGI SAYA : 

SUZANA BINTI IDRIS 
SMS/W'APP : 012-4249148
SID SHAKLEE BUKIT MINYAK / SIMPANG AMPAT PULAU PINANG









Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil