8 Sebab Kenapa Perlu Detox Tubuh

IApakah yang di maksudkan dengan detox ??

Detox ini merupakan proses membuang toksin dari dalam badan kita. Iaitu proses membuang segala bendasing dalam badan yg boleh menyebabkan kesihatan badan kita terjejas.
Proses detox ink membantu keluarkan toksin yg ada dalam badan kita. Proses ini membantu memberikan khasiat dan nutrisi untuk tubuh badan kita serta membantu mengelakkan jangkitan kuman disamping tingkatkan imunisasi badan.

KENAPA BADAN KITA PERLUKAN PROSES DETOX??

1) KELUARKAN TOKSIN

Zaman sekarang ini, kehidupan kit banyak terdedah dengan toksin seperti bahan kimia, pengawet makanan, pencemaran udara dan juga air. Toksin ini tersimpan dalam badan dan disetiap sel kita termasuk otak.

2) ELAKKAN PENYAKIT KRONIK

Toksin merupakan punca utama terjadinya penyakit kronik seperti kanser, stroke dan sebagainya. Detox ini dapat membantu melancarkan semula sistem badan untuk elak sebarang jangkitan penyakit.

3) MENGUATKAN SISTEM IMUN

Banyaknya toksin dalan badan membuatkan sistem imun kita semakin lemah. Detox toksin membolehkan kekuatan imun badan di tahap optimun

4) BAIKI TAHAP KESIHATAN KULIT

Dalam penjagaan kulit, keadaan persekitaran dan pemakanan amat penting.
Detox juga boleh membantu menyerikan lagi kulit, kurangkan masalah jerawat dan jeragat.

5) KURANGKAN BERAT BADAN

Toksin banyak sebabkan badan membakar lemak sangat kurang.  Ini menyebabkan berat badanbertambah dan mudahmenyumbang  kpdpenyakit kronik. Detox ini juga boeh meningkatkan metabolisma badan.

6) LAMBATKAN PENUAAN

Detokfikasi nih boleh menghalang radikal bebas dan toksin dari merosakkan sel badan. Ia juga tingkatkan badan untuk serap nutrien, antioksidan dan vitamin yg dapat bantu oksidasi pada sel.

7) PERBETULKAN SEMULA SISTEM BADAN

Sistem pencernaan,saraf dan hormon saling berkaitan dalam kekalkan tahap kesihatan tubuh. Apabila banyaknya toksin terkumpul dalam badan dan mengambil alih sistem tersebut, badan kita tidak dapat berfungsi dengan baik dan seimbang. Ini menyebabkan sistem imun rendah dan mudah terkena jangkitan.

8) TINGKATKAN TENAGA

Apabila melakukan detox, ia boleh tIngkatkan tenaga kerana pencemaran dan toksin yg menyebabkan tubuh kurang bermaya & selalu letih.
---—---------------------------------------------------

Apabila badan penuh toksin, sistem pencernaan terganggu, kulit kusam berjerawat dan badan mudah letih tidak bermaya. Badan kita perlukan detox biar pun seminggu sekali pun untuk buang segala sisa toksin yg terkumpul dalam badan.
--------------------------------------------------------

Jom lakukan detox dengan mudah bersama vitamin shaklee.
Memerlukan korang konsisten dan water intake perlu cukup.
Klik di sini untuk info lanjut :SET DETOX SHAKLEE

Nak dapatkan produk shaklee boleh hubungi saya:
FB :Ciksue
WHATSAPP : 012-4249148

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil