Cara Atasi Kayap Dengan Berkesan

Kayap dikenali sebagai herpes zosfer dalam iatilah perubatan. Ianya sejenis penyakit kulit dan saraf yang disebabkan oleh jangkitan virus varivella zosfer (V2V).

Virus ini mula menghuni bila seseorang menghidapi penyakit cacar air (chickenpox). Lepas penyakit chickenpox sembuh virus ini berhibernasi dalam pusar saraf.

Bila imun badan kita lemah, ia akan aktif semula dan mula menyerang urat saraf. Serangan ini menyebabkan keradangan pada saraf tersebut.

GEJALA DAN TANDA KAYAP



Kayap ini selalunya akan menyebabkan keradangan satu urat saraf sahaja sama ada ia melibatkan saraf di dada atau di muka.

Simptom awal yang seseorang itu akan menghidapi penyakit kayap ini adalah

  1. Rasa sakit dan kebas
  2. Rasa panas di urat saraf terlibat
  3. Demam
  4. Sakit dibahagian kepala ya amat
  5. Kerap rasa letih
Selepas 3-5 hari, tanda pada kulit akan timbul. Ia akan timbul pada saraf yang terlibat. Kelihatan tompok merah dan ia amat memedihkan. Selepas sehari dua akan timbul pula gelembung yang mengandungi cecair berwarna kuning.

Lepas dua hari cecair dalam gelembung itu akan berubah warna dan lama kelamaan gelembung itu akan kering dan menjadi kulit. Lepas 2 minggu kulit yang kering akan luruh sendiri.

Itu sedikit info mengenai kayap dari sue. Info di ambil dari web di bawah :

Entri sue nak kongsikan seorang yang alami kayap dibahagian muka sembuh sepenuh dengan vitamin semulajadi. Jom baca kisah beliau.


IKTHIAR RAWAT KAYAP DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

TESTIMONI 005:SITI NORHAYATI ABDUL HALIM

Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. kene tang muke plak tu. Habis separuh muke sebelah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect pada mata jugak. Makan ubat Anti-Viral Acyclovir 5x sehari. So, mmg tak boleh menunaikan ibadah berpuasa langsung! 
Lepas kene discharge, selain teruskan makan Acyclovir dan sapu dalam mata, Along Hadhatina Mkb bagi makan NUTRIFERON.

NUTRIFERON ni untuk boost balik sistem imunisasi yang dah jatuh/lemah. Alhamdulillah, berkat kuat semangat nak sembuh dan tak henti consume ubat & supplement Shaklee dari Along, kayap-kayap tersebut bertempiaran lari meninggalkan muke.. 

LECITHIN pun consume jugak lepas tu sebab kayap ni tinggalkan parut hitam kat kawasan yang di'jajah' kayap tu. Memang jadi "two Face" bile daftar masuk LLB di UiTM. Belajar tetap Belajar. Ubat makan jugak. Dalam 5 bulan berturut-turut makan LECITHIN dan juga B COMPLEX, warna kulit muka dah sekata balik. Dah takde 'two face'.

Thanks to Emak Hajjah Nur Huda yang tak henti2 menjaga kakak time berkayap tu, Along- sebab buat research pasal kayap and bagi supplement SHAKLEE NUTRIFERON, LECITHIN & B COMPLEX tu... serta adik beradik laien yang menggembirekan hati dengan menggelar kakak si KAYAPA. Kikikikiki~

Bila sakit jangan risau, YAKIN PADA ALLAH. Sebab setiap sesuatu tu datang dari Allah. Bila dah cukup time, Allah akan ambil balik yang didatangkan tu. Kayap ni die bagi, then bile dah usaha dan YAKIN PADA DIA akan sembuhkan, dia ambil balik kayap tu. FAITH IS EVERYTHING!

HAppy Sayyidul Ayyam. Zikir Hari Ini: Ya Allah.


Alhamdulillah... Beliau sembuh sepenuh dengan konsisten nutriferon boos imun beliau.

Ada antara anda yang sedang alaminya dan berminat nak mencuba set kayap ini boleh hubungi saya 012-4249148 @ klik saja link ini www.wasap.my/60124249148

Untuk buat pembelian terus boleh klik esell di bawah


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil