Krim Ajaib Untuk Ruam Baby


Krim Ajaib Untuk Ruam Baby

Macam-macam jenis ruam yang terjadi bayi ini antaranya ruam panas, ruam lampin, ruam susu dll. Ruam ini jika di biarkan tanpa buat apa-apa ia akan melarat dan susah di bendung dah. So langkah awal patut di ambil sebelum melarat 

Ini antara gambar-gambar baby yang kena ruam. Sakit dan kesian tau. 


Ruam susu. Ruam ini jadi bila susu sering terjadi apabila berlaku lelehan susu dan tidak dicuci dalam masa terdekat atau dibiarkan kering sendiri. Ia berlaku dikawasan mulut, tekak dan dada. Selalunya jadi apabila anak alah dgn susu.


Ruam panas. Yang ini anak sue sering jadi sebab berpeluh main. Ia tidak bahaya sebaliknya beritahu anak kita panas dan tidak selesa 

Ruam ini jadi apabila cuaca panas dan lembab. Anak boleh menggaru sebab ianya akan gatal serta mencucuk. So tidak selesa jika dibiarkan saja.

Boleh view ini : Tipa atasi luka melecur


Ekzema. Ekzema ini bila mana kulit baby merekah, kering, gatal, dan ianya sangat tidak selesa + baby akan menggaru membuatkan ia makin teruk. 

Biasanya ia akan muncul dikawasan leher, siku, lutut, pelipat, pipi, jari jemari. Ia buka terjadi pada usia baby saja malah dewasa pun ada jugak 



Ruam lampin. Ruam lampin ini jadi bila anak tidak sesuai pakai lampin. Ia akan menjadi merah, gatal dan pedih. Sakit bila terkena air. Sangat kesian bila baby ada nappy rush nih. Teriak saja bila berak, kencing.

Okey itu antara jenis ruam-ruam yang biasa terjadi pada baby or ada juga yang jAdi pada dewasa.

Ini pengalaman sue sendiri yang anak sering kena ruam panas, dan jadi merah-merah di ruangan kemaluan serta punggung jika lambat tukar pampers.

Alina safiya anak sue sendiri yang jadi ruam panas di seluruh muka dia. Merah dan naik biji2. Masa tu baby lagi umur 2 hari. Sue sapu krim herba blend saja. 

Sapu setiap hari dan banyak kali sehari. Setiap mandi memang wajib. Lepas lap muka ka tukar pempers ka wajib sapu. Dan sapu bukan layang ja sapu krim tebal sikit dari layang camtu ja.
Alhamdulillah lepas 2 minggu or kurang dari ini, muka alina safiya kembali licin. Licin, putih lembut ja. Sukala sue bila kulit anak dah okey. Nampak dia pun selesa saja. 


So pada anda yang sedang alami masalah ruam pada bayI boleh cuba krim ajaib a.k.a krim herba blend ini. Sangat rekemen pada anda kerana krim ini bebas pareben. Dibuat dari herba semula jadi tau.

------------------------------------------<@

Nak buat pesanan boleh hubungi saya di sini

Suzana Idris
Id: 1115671

Whatsapp/ Sms

Facebook : Suzana Idris

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil