CARA SEMULAJADI MERAWAT PENYAKIT KRONIK DIABETIS

VIVIX MERAWAT PESAKIT DIABETIS KRONIK

AWAS!! ANCAMAN DIABETIS 

Diabetes atau kencing manis adalah penyakit popular menyerang rakyat Malaysia. Diabetes merujuk kepada bacaan gula (glukosa) dalam badan kita yang melebihi paras normal. Gula merupakan sumber tenaga bagi badan kita tetapi jika berlebihan akan menyebabkan masalah kesihatan.

Image result for MAKAN PESAKIT DIABETES


APA ITU PENYAKIT DIABETIS

Secara umumnya, penyakit kencing manis dapat digolongkan sebagai:

1-Diabetes jenis pertama (I)
 juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas. Biasanya, penghidap diabetes jenis pertama mula mendapat simtom penyakit semasa kanak-kanak atau remaja. Disebabkan oleh kegagalan penghasilan insulin semula jadi oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dari luar untuk pengawalan tahap glukosa darah.

2- Diabetes jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan. Diabetes jenis II, oleh kerana masih mempunyai sedikit sebanyak insulin dari pankreas, boleh dikawal secara pemantauan pangambilan makanan, pengurangan berat badan, bersenam, dan pengambilan ubat secara makan/suapan ( suntikan insulin diperlukan dalam keadaan tertentu sekiranya pengambilan ubat secara makan kurang berkesan atau memberi kesan samping serius kepada pesakit).

Kaedah pengubatan hospital belum ada lagi yang boleh mengubati penyakit kencing manis tahap kronik, ianya boleh di kawal dengan cara berikut:
  1. Penjagaan makanan dan berat badan
  2. Kerap bersenam
  3. Pengubatan
  4. Pengambilan makan yang rendah lemak dan kalori yang seimbang

Image result for MAKAN PESAKIT DIABETES

Tetapi jika orang ta ada penyakit kencing manis kronik boleh ka bersenam, jaga makan.. kadang-kadang makan pun tak lalu..badan pun cepat letih sjer..

VIVIX (TONIX AJAIB) adalah salah satu cara untuk kita cegah dan rawat penyakit diabetis yang kronik. Pengambilan Vivix Shaklee yang berterusan membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan akibat serangan dari Radikal Bebas. Ada juga penyakit diabetes sembuh dengan mengamalkan vivix Shaklee. Ini semuanya kuasa Allah. Kita berikhtiar dan Allah yang menentukannya.

Vivix adalah satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Vivix sangat bagus untuk merawat penyakit 3 serangkai iaitu kencing manis, penyakit jantung dan darah tinggi. Jika ada antara kita yang menghadapi penyakit 3 serangkai, saya syorkan amalkan Vivix Shaklee. Jom kenali vivix


Image result for manfaat vivix

BAGAIMANA VIVIX SHAKLE MEMBATU MERAWAT DIABETIS??

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

MENGAWAL KEPEKATAN GULA DALAM DARAH

  • Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

MENCEGAH PEMBENTUKKAN PROTIEN AGE


  • Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.

MENGELAKKAN KEROSAKKAN MATA & MENYEMBUHKAN LUKA SEGERA


  • Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

MEMPERLAHAN & MENURANGKAN SINDROM RESISTANSI INSULIN (“METABOLIC SYNDROM”) 


  • Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

MAI KITA LIHAT TESTIMONI BERJAYA PESAKIT DIABETIS BEBAS DARI PENYAKIT TERSEBUT:


Vivix Shaklee Membantu Merawat Diabetes

Image result for TESTIMONI VIVIX








Orang kata mencegah lebih baik dari merawat. Beringat sebelum kena,. Kesihatan sangat berharga buat kita sebagai manusia nih. Jika anda pesakit diabetis boleh cuba merawat dengan memcuba vivix saklee. Dengan adanya testimoni-testimoni di atas ternyata Vivix Shaklee membantu merawat diabetes. Kuasa penyembuhan di tangan Allah. Sambil amalkan vivix jangan berhenti menadah tangan memohon kesembuhan daripada yang Maha Berkuasa!

Untuk kita yang masih sihat dan muda jangan mendabik dada ingat muda itu sentiasa sihat dan tiada penyakit. Rama yang mati muda sebab penyakit kronik sekarang nih tau. So boleh consume vivix sebagai langkah mencegah dan menjaga kesihatan menyeluruh.

Jangan tunggu lagi dapatkan vivix segera untuk anda dan juga ibu bapa anda.

nak dapatkan penjimatan hampir 25% dan benifit sebagai ahli shaklee boleh klik disini untuk lihat kelebihan ahli :Faedah menjadi sid shaklee

Untuk pesanan dan juga konsultasi boleh hubungi saya:


Suzana bt Idris
FB : cik sue
Whatsapp : 012-4249148
Fbpage: suevita.com







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil