Kesan Buruk Makan Vitamin Dibuktikan Melalui Kajian

KESAN BURUK MAKAN VITAMIN DIBUKTIKAN MELALUI KAJIAN

Kesan Buruk Makan Vitamin Dibuktikan Melalui Kajian

Ramai betul yang takut nak makan vitamin sebab fikirkan kesan buruk termasuk kerosakkan buah pinggang. Itu yang sering jadi tanda tanya dan ketakutan bila dicadangkan makan vitamin.Mestilah, siapa nak buah pinggang rosakkan? Kena dialisis lagi. Dah banyak pula nak belanja dan curi masa pula untuk dialisis selama 3-4 jam beberapa kali seminggu.

Tapi hairanya banyak pula produk vitamin yang muncul dipasarkan malah ada juga doktor yang mencadangkan pengambilan vitamin. Jadi adakan betul vitamin ini bagus sebenarnya?

Untuk menjawap semua persoalan itu, Dr. Gladus Block dari Universiti of Berkeley telah menjalankan satu kajian yang dipanggil Landmark Study. Bukan calang-calang universiti tau, bertaraf dunia tuh. Pada mulanya Dr. Block nak buat kajian atas 2 golongan :

1. Yang tak makan apa-apa suplemen, tapi menjaga diet dan pemakanan mereka.

2. Yang makan satu jenis vitamin apa-apa jenama. Bukan jenama Shaklee.

Tapi pihak Shaklee yang minta kepada pengkaji untuk masukkan sekali 1 kumpulan lagi, iaitu kumpulan yang dah makan multivitamin Shaklee (Vitalizer) lebih 20 tahun.

Kesan Landmark Study kepada Kompeni Suplemen

Banyak syarikat supplemen di dunia ini yang ada saintis sendiri dan memang ada studies sendiri sebelum ini dipasarkan tetapi hanya shaklee sahaja yang berani membuat Landmark Study.

Kalau korang nak tahu, kalau produk tu lulus landmark study  berbanggalah sebab produk tuh dah memang terbaik dan power. Tapi kalau lah gagal makan lingkupla bisnes dan company itu sebab apa jua keputusan yang landmark study dapat kena publishkan.

Kebanyakn studies pasal kesan vitamin ini adlah jangka masa pendek dan hanya fokus pada satu vitamin sahaja. Tapi penyakit2 kronik macam diabetis, darah tinggi, kanser atau penyakit buah pinggang ambil masa berpuluh tahun untuk terjadi dan dipengaruhi oleh banyak faktor dan gaya hidup.

Macam orang obes la. Berat badan tu tak naik dalam sekelip mata. Sikit-sikit berat badan naik, tapi sebab tak buat apa-apa tindakan masa dia naik tu, itu yang berlebihan sampailah hadapi masalah obesiti.

Keputusan Landmark Study

Landmark Study yang membandingkan kumpulan yang makan multivitamin shaklee selama 20 tahun, makan vitamin jenama lain & tak makan vitamin langsung.

Agak-agak kumpulan mana yang paling banyak sakit?

Keputusan yang didapati sangat mengejutkan kerana orang yang tak makan vitamin langsung nyata lebih sihat daripada orang yang makan vitamin jenama lain selain Sheklee.

Pengamal vitamin Shaklee selama 20 tahun terbukti lebih sihat daripada kedua-dua kumpulan lain. Dengan risiko penyakit-penyakit kronik yang sangat-sangat-sangat rendah.




Responden Hijaud mempunyai 33% paras trigliserida yang lebih rendah berbanding responden Biru & Merah. Trigliserida Adalah lemak dalam bentuk kimia yang terkandung di dalam makanan dan juga manusia.Lebih rendah kadar trigliserida bermaksud jantung dan badan seseorang itu adalah lebih sihat.

Responden Hijau mempunyai 36% paras homocysteine yang lebih rendah berbanding responden Biru & Merah. Homocysteine adalah asid amino yang dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita. Lebih rendah paras homocysteine ini maka lebih optimum taraf kesihatan jantung dan badan kita.

Responden Hijau mempunyai 59% paras C-reaktif yang lebih rendah berbanding responden biru & merah. Protien C-reaktif ini terkandung dalam dalam darah kita. Lebih tinggi kadar protein C-Reaktif ini, maka badan kita akan lebih sensitif & mudah terjejas oleh biolocal stress response badan terhadap ancaman-ancaman yang menjejaskan kesihatan. Bila kadar protein C-Reaktif lebih rendah, bermaksud badan akan lebih sihat dan taraf kesihatan sukar terjejas.

Takde pun cakap pasal buah pinggang…?

Penyakit-penyakit kronik ini berkait antara satu sama lain. Daripada penyakit kronik ini akhirnya akan membawa kepada kerosakkan buah pinggang.

Jadi dengan penurunan risiko penyakit kronik ini maka penyakit buah pinggang dapat dikurangkan.

Kesimpulan yang dapat disimpulkan disini, daripada landmark study shaklee ini sudah jelas lagi terang terbukti bahawa bukan sahaja pentingnya makan vitamin untuk menjada kesihatan tetapi pentingnya juga JENAMA SUPPLEMENT yang kita ambil. Jika hanya menjaga diet harian itu juga tidak mencukupi untuk mengoptimunkan kesihatan badan kita.

Kenapa? Sebabnya kita dah banyak terdedah dengan pencemaran air, udara dan juga disebabkan tekanan serta fikizal serta stress setiap hari.

SHAKLEE LANDMARK STUDY ini telah membuktikan bahawa SHAKLEE SEMEMANGNYA TIDAK SAMA dengan mana-mana jenama lain di dunia. Melainkan jenama yang anda ambil itu juga mempunya bukti hasil dari LANDMARK STUDY juga.. (buat masa ini hanya SHAKLEE sahaja yang ada LANDMARK STUDY)

Masih tak percaya?? Tengok jelah pasangan kembar angkasawan Mark & Scott Kelly, NASA dan atlit bertaraf Olimpik yang dah gunakan produk Shaklee ni. Mereka dah rasa sendiri betapa bagusnya Shaklee. Kalau nak tahu, bukan Shaklee yang approach dulu, tapi dorang yang duluan. Bayangkan NASA pegi beli Shaklee untuk angkasawan dia bila pergi angkasa lepas. Tak payah susah-susah tanam kentang.



Anda juga adalah insan terpilih kerana pilih Shaklee untuk kegunaan harian. Tak perlu menjadi atlit Olimpik untuk merasai kebaikan Shaklee, kini sesiapa pun mampu menikmatinya..

Jomlah kita sama-sama amalkan SHAKLEE tanpa ragu-ragu kerana SHAKLEE adalah supplement paling sangat terbaik di DUNIA.. Berbanggalah kerana anda makan vitamin dari SHAKLEE..

Saya dah! Anda bila lagi? kalau nak, boleh whatsapp saya:

012-424 9148 >> Ciksue

Boleh follow my ig: ciksue_healthybeauty

Info ini credit to : Fyda Noh

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil