Mata Rabun Dan Silau : Carotomax Mampu Mengubahnya

MATA RABUN DAN SILAU CARA ATASINYA


Abang dan kakak sue sering alami masalah ini lepas bangun tidur, mandi dan juga lepas solat. 
Masalah mencari mata ke tiga mereka iaitu cermin mata. 

Tengok tv or baca buka tak boleh tanpa mata ketiga mereka.  Sering stress apabila hilang atau patah. Maklumlah mahal tau cermin mata nih. 

Jom kenali apa itu RABUN SILAU

Apa itu Rabun Silau? Rabun silau ini adalah gangguan penglihatan disebabkan oleh lengkungan kornea atau kanta mata tidak sekata.
Keadaan ini mengakibatkan pemandangan rabun pada sebarang jarak. 

Rabun ini boleh terjadi lada peringkat umur termasuk kanak-kanak dan ia biasanya didatangi bersama rabun jauh atau dekat. 

PUNCA RABUN SILAU

Punca sebenar tidak diketahui namun terdapat perbezaan mata normal dan mata orang yang rabun.


Mata yang normal adalah berbentuk spera atau bulat di mana lengkungan kornea mata adalah sama. Apabila cahaya memasuki mata ia akan tertumpu pada retina dan membuatkan mata fokus pada sesuatu objek.


Mata yang rabun pula ia berbentuk bujur macam bola ragbi. Keadaan ini. Membuatkan mata hilang fokus apabila cahaya memasuki retina. Ia membuatkan pandangan mata hanya nampak sebahagian dari objek yang di lihat.

GEJALA/TANDA

Bagi penghidap rabun silau yang biasa atau tidak teruk ia tidak mempunyai sebarang gejala berbanding individu yang mempunyai rabun yang teruk.  Ini antara gejalanya:
  1. Mata kabur pada sebarang pandangan
  2. Pandangan menjadi herot
  3. Sering menutup mata atau sering berkelip
  4. Mata menjadi letih
  5. Sakit kepala
  6. Susah memandu pada waktu malam.

Kesannya rabun silau ini tidak di rawat ia boleh menyebabkan kemerosotan pada prestasi kerja atau sekolah,  kurang daya tumpuan dan boleh menyebabkan mata malas.

Rawatan yang boleh di buat untuk penghidap rabun silau ini adalah pakai cermin mata, kanta lekap atau pembedahan.  Paling selamat adalah buat langkah pencegahan dengan amalkan pemakanan sihat untuk mata.

Sumber : www.myhealth.gov.my

Sue nak kongsikan hari ini tentang seorang adik kita berjaya mengurangkan rabun silau dan jauhnya dengan konsisten amalkan CAROTOMAX.
JOM BACA KISAH BELIAU. 

[POWER SILAU DAN RABUN JAUH SEMAKIN BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN CAROTOMAX SHAKLEE]

Assalamualaikum. Saya Aini Nabilah. Seorang pelajar di IPTA. Saya ingin berkongsi Shaklee Effect yang saya alami selepas mencuba Shaklee.
.
Saya mempunyai masalah rabun jauh dan juga silau terutamanya memandu di waktu malam. Apabila melihat testimoni carotomax,saya tertarik untuk mencubanya.
.
Alhamdulillah 3 minggu saya mengamalkan Carotomax Shaklee, beberapa perubahan berlaku ke atas mata saya sehinggakan saya terpaksa menukar cermin mata baru.
.
Power untuk silau sudah tak ada. Sebelum ini Power Silau 75+ mata kiri sahaja. Power untuk rabun jauh saya turun sedikit iaitu 50+.
.
Saya sangat yakin dengan keberkesanan suplemen shaklee. Saya pernah mencuba Vitamin E, Vitamin C , Alfalfa & Lecithin sebelum ini. Kawan-kawan tegur ada perubahan pada kulit wajah.
.
In Shaa Allah saya akan terus konsisten amalkan supplemen Shaklee dan harapan saya semoga power rabun jauh saya semakin menurun dan saya tak perlu bergantung kepada cermin mata lagi kelak.



.
Dan ini ada beberapa testimoni lain berkaitan dengan masalah mata rabun.





Ini lah testimoni pengguna carotomax shaklee yang berpuas hati dengan kesannya.  Rata-rata mengatakan tahap kerabunan mereka semakin pulih dan tidak perlu memakai cermin mata atau kanta lekap. 

Gambar dibawah merupakan CAROTOMAX dan FUNGSINYA. 


Artikel next sue akan kongsikan shaklee effect carotomax ini kepada ayah sue sendiri.  Nantikan yer.

Yang berminat nak mencuba carotomax shaklee boleh membuat pembelian terus di sini.  Konsultasi berterusan dari ciksue hanya untuk pelanggan ciksue sahaja. 


Atau boleh hubungi ciksue disini :

PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI

SUZANA IDRIS
ID : 1115671
FB : Ciksue
IG@ciksue_healthybeauty
Contact : 012.4249148

Atau lebih mudah klik saja


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil