MAKANAN/NUTRISI UNTUK IBU BERPANTANG

BERPANTANG DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum......

Hai semua...hari ni sue nak kongsi sedikit tentang nutrisi/suplliment yang diperlukan ibu berpantang.

Waktu berpantang adalah waktu pemulihan badan kita selepas mengandung dan melahirkan bayi. Tubuh badan kita menerima macam-macam perubahan dan merupakan impak yang besar pada badan kita.

Dalam tempoh berpantang inilah yang waktu untuk kita sebagai ibu memastikan tubuh badan kita sihat seperti sedia kala untuk menguruskan suami dan juga anak. Dalam tempoh berpantang, penjagaan dan pengambilan makanan amatlah penting untuk badan. Badan kita nak pakai lama bukan kejap je tau..

Okey berkenaan berpantang secara moden dengan vitamin shaklee, secara asasnye set berpantang ada vitamin VITALEA, B COMPLEX, ZINC COMPLEX DAN VITAMIN C. Seamua vitamin ini member tenaga dan memulihkan luka serta badan.

Jom tengok fungsi setiap vitamin ini...



Vitalea (Multivitamin)

Fungsi Vitalea sangat penting untuk memulihkan tenaga ibu dan pembentukan sel darah merah yang baru bagi mengantikan sel darah merah yang telah hilang semasa bersalin. Vitalea juga lengkap dengan iron formula yang membantu ibu berpantang menjadi pucat, letih dan lesu serta tidak bermaya kerana iron sangat-sangat membantu mengatasi masalah tersebut.

B Complex

B Complex membantu menstabilkan hormon badan kita . Ia sangat penting untuk mengelakkan ibu dalam pantang mengalami kemurungan. B Complex lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk asid folik dan biotin. Selain itu, fungsi B Complex adalah menukarkan makanan kepada tenaga seterusnya amat membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.

Vitamin C

Vitamin C membantu meningkatkan antibodi tubuh secara konsisten dan ia juga penting untuk pembentukan kolagen. Selain itu, Vitamin C juga berfungsi mempercepatkan penyembuhan luka serta memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

Zinc Complex

Zinc Complex ni berfungsi ala-ala ikan haruan untuk ibu berpantang sebab ianya penting untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (rahim). Ia juga membantu mengatasi masalah keguguran rambut selepas bersalin serta membantu masalah "kedinginan" di dalam pantang.

Ok, keempat-empat vitamin di atas adalah yang paling basic. Tapi ibu-ibu juga boleh 'add on' beberapa supplements lagi mengikut keperluan dan bajet. Antaranya, ibu berpantang boleh amalkan ESP dan Ostematrix bersama set berpantang untuk membanyakkan susu (in shaa Allah....tapi dengan amalkan konsep demand vs supply yer...)



Energizing Soy Protein (ESP)

ESP membantu memberikan tenaga kepada ibu dalam pantang serta penting untuk memulihkan sel-sel badan yang rosak. ESP juga berfungsi dalam membantu melancarkan penghasilan susu ibu serta mencantikkan kulit kembali kulit ibu selepas bersalin.

Ostematrix

Bagi ibu-ibu dalam pantang yang menyusukan anak, peranan kalsium tak boleh dipandang remeh kerana dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Selain itu, ostematrix juga membantu tidur ibu yang lena di malam hari dan ibu boleh menikmati hari yang cergas keesokannya walaupun terpaksa bangun malam untuk menyusu. Ostematrix juga membantu dalam pelawasan, jadi ibu dalam pantang tidak perlu bimbang tentang masalah sembelit lagi.

JOM TENGOK TESTIMONI DAR IBU HAMIL :




WAKIL JUALAN SELURUH MALAYSIA

HUBUNGI KAMI UNTUK ODER OR PERTANYAAN 

SUZANA BT IDRIS
FB : CIK SUE
SMS/WHATSAPP : 012-4249148

SERVICE 24 HOURS / 7 DAYS

FEEL FREE TO SHARE OR LIKE..... ^_^

















Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil