Atasi Sembelit Ketika Berpantang

Sembelit semasa berpantang adalah masalah biasa yang sering dihadapi oleh kebanyakan kaum ibu yang baru melahirkan anak.

Saya juga tak terkecuali mengalaminya.Sembelit semasa berpantang membuat kita serik untuk membuang malah ada juga yang fobia untuk bersalin lagi akibat dari pengalaman sembelit ketika berpantang.

Ingat lagi masa saya lahirkan Adira Adreena pada bulan 3 yang lalu, saya mengalami sembelit yang teruk sehingga terpaksa bertapa didalam tandas lama semata-mata untuk membuang hajat yang besar tuh.

Ada tuh sampai keluar najis bersama darah fresh dek kerana membuang secara paksaan dengan najis yang keras. Kemudian saya keputusan untuk tidak membuang..yelah mana takut masa tuh. Dahla pertama kali bersalin, secara normal pula tuh...jahitan banyak takut sangat terbuka. Dan keputusan itu membuat sembelit saya lebih parah..seriau bila ingat kembali memori itu..😣😣

Bila dah lama tak membuang perut pun tak selesa. Makan kerap tapi tak membuang. Perut pun rasa penuh dan sebu ja..tak syok betoi.

Perkara ini berlarutan sehinggalah saya ada Set Lengkap Bersalin Shaklee. Sebelum ini saya cuma makan esp, zinc, vitamin c,alfalfa complex dan vitalea.

Lepas alami sembelit teruk upline saya cadangkan makan ostematrix untuk melancarkan proses pembuangan air besar.

So saya oder ostematrix dan esokkanya sampaila. Malam tuh saya terus makan 4 biji dan minum air kosong secukupnya.

Mulanya memang kesannya lambat sikit untuk legakan sembelit saya maklumlah banyak hari kan tak membuang najis pun keras semacam ja.

Alhamdulilah selama seminggu makan ostematrix 4 biji setiap malam, sembelit saya hilang dan saya membuang dengan tenang ja. Rasa teruja sungguh hilang seriau nak masuk toilet buang air besar lepas pada itu.

Amazingnya ostematrix ini bukan saja lancarkan proses membuang tapi hilangkan lenguh badan, meriahkan susu badan dan juga tidur yang berkualiti.

Saya teruskan makan hingga la sekarang menyusukan adira adreena nih. In shaa allah bersalin anak ke 2 dan seterusnya akan ambil set berpantang shaklee jer. Sekarang adira adreena dah masuk 7 bulan dah. Terasa nak ada bagi adik pula kat adira..hehe..

Jadi Ostematrix adalah vitamin wajib untuk saya makan setiap hari. Bila berpantang dan hamil pun akan dijadikan vitamin yang paling wajib untuk cegah sembelit & osteoporosis juga..😊




Bagi anda yang memang mengalami masalah sembelit ketika berpantang ataupun sembelit semasa hamil, saya sarankan amalkanlah ostematrix 4 biji sebelum tidur untuk membantu proses pembuangan anda menjadi lebih lancar dan selesa.

Terlalu ramai pengguna ostematrix diluar sana yang berpuas hati dengan vitamin ini. Saya kongsikan pengalaman mereka disini:


Guna set pantang + ostematrix proses pembuangan lawas jer pagi2


Sejak ambik ostematrix baby dah melawas membuang.

Berpantang dengan badan yang cergas dan tanpa sebarang masalah sembelit adalah idaman setiap wanita. Kenapa perlu belenggu diri dan bebankan badan anda dengan masalah sembelit yang menyeksakan. Amalkan Set Berpantang Shaklee serta Ostematrix sebagai rakan baik anda semasa berpantang. Anda tak perlu ragu-ragu lagi keberkesanan produk Shaklee. Dan saya yakin anda juga akan berpuas hati seperti ibu-ibu yang lain dan dah tak serik nak beranak lagi..:-)

Hubungi saya segera untuk sebarang pertanyaan ataupun konsultasi berkenaan sembelit semasa berpantang. InsyaAllah saya pengedar Shaklee yang anda boleh percayai.

Saya SUZANA IDRIS Pengedar Shaklee Sungi Petani & Padang Serai

No. Phone : 012-4249148
Pm Saya Di Fb : Cik Sue

Cod Area : Taman Ria Jaya, Taman Putri Jaya, Sungai petani - Taman Serai Wangi, KFC Padang Serai.





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil