Punca Sakit Sendi dan Sakit Lutut

Sakit lutut dan sendi ini sering berkait rapat. Sakit lutut berlaku akibat dari tulang rawan yang mula haus dan terhakis serta bahan utamanya yang bernama collagen itu mula rosak.

50% tulang rawan adalah terdidi daripada collagen. Collagen ini membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang rawan tersebut. Tetapi selepas umur kita 20-an collagen ini akan sedikit demi sedikit terhakis dalam tulang rawan.

Badan kita sememangnya boleh topup collagen dengan sendiri tetapi masalahnya collagen yang dihasilkan oleh tidak dapat menampung collagen yang rosak pada tulang rawan.

Kalau korang nak tahu collagen ini sangat-sangat penting dalam tulang rawan. Jika collagen semakin susut maka lutut kita semakin sakit.


Collagen ini berfungsi memberi regangan kepada sendi, menjaga rangka lutut dan pada masa yang sama memulihara tulang rawan yang mula rosak.

Bila collagen rosak, lutut akan mula bengkak dan tulang akan membesar melebihi rangka lutut. Di situ kita akan mula sakit.

So camner rawatan yang kita nak ambil? Adakah lakukan operation dengan gantikan lutut lain? Ooo...itu mungkin ada side effect.

Saya ada jalan yang lebih effective untuk korang yang sakit lutut ini. Mulalah ambil supplement collagen untuk topup keperluan collagen pada lutut. Saya syorkan korang ambik COLLAGEN POWDER SHAKLEE.

BAGAIMANA SHAKLEE COLLAGEN POWDER INI MEMBANTU ATASI SAKIT LUTUT DAN SENDI TULANG

Bila kita mula minum SCP ini. Collagen dari SCP ini akan mula diserap oleh badan dan seterusnya akan meresap ke bahagian sendi-sendi tulang kita 

Bila sendi menyerap collagen secara perlahan collagen ini akan memperbaiki bahagian-bahagian yg rosak dan turut menggantikan collagen yang rosak.

Walaupun collagen bersifat elastik tetapi a amat kuat. Mengikut ujian klinikal, SCP ini akan nampak kesan dalam masa 8 minggu jika diminim dengan konsisten. Tetapi sebelum itu ia dah nampakkan kesan positif.

Kalau nak terbaik konsisten selama 8 minggu. SCP ini bukan drug hense, ia akan nampak kesan secara perlahan-lahan dan tak bagi side effect yang negatif.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER ini tahan selama sebulan.

NAK DAPATKAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER INI BOLEH HUBUNGI SAYA

SUZANA BINTI IDRIS
ID: 1115671
FB: Cik Sue
CONTACT : 012- 4249148


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil