Cara Hilangkan Sakit Sendi Dengan Mudah

Sakit sendi ini sinonim dengan penyakit wanita yang berusia, tetapi sekarang wanta muda pun mudah alami sakit sendi terutamanya wanita yang berumur 30 tahu ke atas. 

Sakit sendi ini beepunca dari oenghakisan kolagen yang ada dalam badn kita mengkibatkan tulang rawan kita rosak sekaligus memberi kesan kepada tulang kita. Punca lebij lanjut mengenai sakitcsendi boleh tengok di sini PUNCA SAKIT SENDI TULANG


Saya ceritakan secara ringkas faktor terjadinya sakit lutut antaranya berat badan berlebihan, angkat barang melebihi had berat yang sepatutnya kita angkat, kurang kolagen, kurang kalsium dan pernah excident dan sebagainya.

Hari ini saya nak kongsikan sedikit sebanyak mengenai cara nak hilangkan sakit lutut atau radang pada lutut kita.

Ada 4 makanan yang sangat sesuai untuk sakit sendi iaitu :

BUAH-BUAHAN

Vitamin C merupakan sumber yang terbaik untuk mendapatkan antioksidan dan mengelakkan osteoarthritis. Ia boleh merangsang pembentukkan kolagen.
Buahan yang kaya vitamin c adalah oren, kiwi, betik, jambu batu dan lain-lain.

SOYA

Soya kaya dengan isoflavine dan antiradang. Ambilnya sekali sehari untuk kurangkan keradangan sendi. Tetapi awas pasrikan sumber soya adalah dari sumber yg organik bebas dari baham kimia. Tempe dan kacang soya itu sendiri.

HERBA OR REMPAH RATUS

Ambil makanan yang kaya dengan rempah seperti jintan, kulit kayu manis, kunyit. Ambil rempah yang anti radang untuk mengurangkan radang sendi.

MINYAK IKAN

Minyak ikan mengandungi omega 3 yang mampu melegakan sakit sendi dan kebas yang disebabkan oleh rheumatoid arthritis. Asid lemak omega dalam ikan juga melindungi tulang rawan daripada haus.

Selain daripada makanan di atas cuba elakkan makan makanan segera dan bergoreng, begitu juga pengmbilan gula dalam makanan bagi mengelakkan serangan radang sendi berlaku.

Lepas amalkan pemakanan sihat dan gaya hidup untuk kekalkan sendi sihat, boleh juga amalkan pengambilan supplemen untuk kekuatan tulang masa kini dan masa hadapan.

SET SENDI TULANG

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET

Ia membantu menyokong ùpergerakan dan lenturan sendi agar bebas bergeraktanpa sakit.

Dihasilkn dari boswellia yg sangat terbaik utk menjaga dan memastikan sendi lutut, punggung, tulang belakang, tangan kaki berfungsi dgn baik.

OMEGA GUARD

Ia membantu meredakan inflamasi dan radang sendi yg boleh menyebabkan kesukaran untuk bergerak.

Ianya kaya dengan asid lemak omega 3 dan glukosimina yg mampu meredakan kesakitan pada sendi dan berfungsi sebagai pelincir pada sendi.

OSTEMATRIX

Ostematrix ini adalah kalisum. Ia berfungsi membekalkan keperluan mutrien tulanv yg diperlukan. Ia juga membantu menyokong pembentukan dan penjagaan tulang.



APA KATA PENGGUNA MENGENAI SET SENDI TULANG SHAKLEE



Jom sama-sama kita jaga kesihatan sendi untuk kesenangan di masa tua nanti. Sendi tulang antara yang penting kerana ia memudahkn pergerakkan kita apabila tidak sakit.

Nak dapatkan Set Sendi Tulang daei Shaklee boleh hunungi saya disini :

Pengedar Shaklee Sungai Petani & Padang Serai

SUZANA IDRIS
1115671
012-4249148
FB: Cik Sue



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil