Cara Turunkan Tekanan Darah Tinggi Dengan Cepat

Penyakit tekanan darah tinggi ini memang tidak asing lagi bagi rakyat malaysia. Menurut statistik penduduk di malaysia, sebanyak 37% daripadanya menghidapi oenyakit darah tinggi atau lebih dikenali sebagai hipertensi.

Hipertensi ini sering digelar "penyakit pembunuh dalam senyap" kerana penyakit ini tidak menunjukkan sebarang aimptom secara terang-terangan. Malah yang ada penyakit ini menjalani hidup macam biasa jer, macam tiada apa yang jadi kepada mereka sehingga la penyakit ini sudah menjadi semakin serius.

Korang tahu tak penyakit hipertensi ini boleh dikawl dan boleh dirawat dengan segera tanpa mengguna ubatan yg mempunyai steroid??

Disini saya ingin kongsikn kepada korang cara turunkan darah tinggi dengan cepat. Sebelum tu kita tengok dulu kesan darah tinggi untuk kesihatan badan kita.

APAKAH AKAN TERJADI APABILA PENYAKIT HIPERTENSI INI DIBIARKAN TANPA SEBARANG RAWATAN?

Jika hipertensi ini dibiarkan tanpa sebarang rawatan ubat atau ikthiar lain, komplikasi yang lebih teruk akan terjadi kesan dari darah tinggi ini. 

Tekanan darah tinggi yang belebihn akan menyebabkan pembuluh darah yang besar juga kecil rosak.

Kerosakan pembuluh darah yang besar adalah akan menyebabkan berlakunya stroke & serangan jantung manakala kerosakan pembuluh darah yang kecil akan menyebabkan kegagalan buah pinggang dan gangguan penglihat akibat kerosakab saraf mata.

Apabila pesakit merasa berdebar, pening kepala dan sesak nafas, ini juga salah satu komplikasi yg berlaku akibat dari tekanan darah tinggi.

Kegagalan jantung or jantung menjadi lemah adalah satu komplikasi disebabkan oleh tekanan darah tinggi juga. Ini akan memberi kesan kerana jantung akan lebih bekerja keras untuk membawa bekalan oksigen kesuluruh tubuh badan kita. 

Satu lagi komplikasi ialah bengkak di saluran darah utama yang paling besar di badan manusia dinamakan aorta. Salur darah ini membawa darah yang padat kandungan oksigen dari jantung ke seluruh organ tubuh. Pembengkakan aorta ini dipanggil aneurisme. Aneurisme ini kadangkala boleh menyebabkan aorta terkoyak atau bocor dan berlaku pendarahan yang banyak. Komplikasi ini boleh menyebabkan pesakit maut.

Sebelum keadaan lebih teruk dan kronik menyerang, berikthiarlah dengan menggunakan tonix merah VIVIX. Keiastimewaan vivix memang tak dapat disangkal lagi. Ia telah membantu ramai pesakit darah tinggi bebas dari hipertensi dan ada yang telah bebas daripada bergantung sepenuhnya dengan ubat hospital.



APAKAH KEISTIWEWAAN VIVIX SEHINGGA BOLEH MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI??

Bagi yang belum kenal bagaimana tonix merah ini. Inilah dia tonix merah yang sangat bermanfaat untuk kita.


Kandungan vivix yang kaya dengan resveratrol sangat membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Resveratrol dapat menurunkan trigliseeida, LDL dan lemak berlebihan di dalam darah serta meningkatkan nisbah kolestrol HDL dan LDL.

Resveratrol di dalam vivix juga beroeranan sebagai pembersih pembuluh darah. Ia membantu menurunkan kepekatan darah dan mencegah terbentuknya pembekuan darah.

Resverstrol yang ada dalam vivix juga dapat mencegah terbantuknua keradangan pada pembuluh darah, mencegah kekejangan pembuluh darah dan mengawal darah normal ke seluruh jaringan organ tubuh badn kita.

Sebotol vivix menyamai kuantiti resverstrol yang terdapa dalam wine merah sebanyak 3000 gelas. Tapi kita tidak boleh minum wine so jalan terbaik unt5uk dpatkan manfaat resverstrol ini adalah dengan dapatkan dari vivix.

Syarikat Shaklee telah membelanjakan berbillion dolar dalam menjayakan penghasilan Vivix ni. Sangat rugilah kiranya kalau kita tidak manfaatkan kelebihan yang ada dalam Vivix.
Sebotol vivix penggunaanya selama sebulan.

BETUL KA VIVIX MAMPU MENURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI DENGAN BERKESAN?

Masih ragu-ragu dengan keberkesanan vivix dlam merawat dan mencegah penyakit darah tinggi. Di sini saya sertakn testimoni dari pengguna yang berjaya atasi masalah hipertensi ini.

Testimoni Pengguna Vivix

Sejarah sakit abah 2012 tidak boleh dikenang tiba2 ja abah jatuh sakit.. Sakit yang boleh membawa maut...
Darah tinggi yanv melampau membawa ke serangan jantung dan pendarahan dalam kepala..berkampung di hospital Klang hampir sebulan...xi PPUM 2 minggu..darah beku merebak ke sebelah kanan kepala hingga abah strok sebelah kiri badan dan yang paling kami tak mahu ingat abah lupa siapa yang ada disekeliling dia...sebak...
Nak cerita memang panjang al kisah abah....tapi kini sudah 3 botol vivix abah consume...kesihatan abah makin pulih...alhamdulillah... Dulu siapa jangka abah boleh berjalan kembali...bawa motor keliling kampung..pergi masjid...pergi pasar....

Anak yang sayangkan abahnya..


VIVIX UTK PESAKIT DARAH TINGGI

Saya ingat lagi,wal tahun 2013 nih,dapat call dari kampung. Mak call bagitau darah mak naik 200 hoii.. Masa dengar mmg kecut perut. Takut sangat sebab last year ad sorang custmer mak dia kene stroke akibat darah tinggi over 200.
So masa balik kampung sedih tengok mak, terbaring jer...solat sambil baring, makan tak lalu.nak ke toilet pun kena papah. Seb baik ada adik.. Malam tuh bagi mak 1 sudu vivix.
Esok paginya dalam kul5.30 pagi kita kat dalam bilik nih tersedar bila dengar bunyi bisinv kat hall. Tengok rupanya mak dok kemas hall....siap sapu lantai lagi..macam tak sakit.
Mak cakp bagus jiha ubat ko nih...badan rasa sedap.


Inilah kesan vivix pada pesakit kronik iaitu darah tinggi. Kesannya pada saya sangat bagus kerana cyst breast saya tak membesar. Alhamdulillah. 

Bagi korang yang ingin dapatkan vivix untuk berikthiar merawat dan mwncegah oenyakit kronik boleh hubungi saya.

SUZANA BINTI IDRIS
ID : 1115671
FB : Cik Sue
Contact : 012-4249148







Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil