Keluarga Keutamaan Kita Semua


Semua orang adalah sama.  Keluarga pasti menjadi keutamaan. Sama la dengan saya.  Keluarga yang saya bina suami,anak dan juga mak ayah menjadi keutamaan saya.  Kebahagian mereka kebahagian saya. 

Saya nak cerita sedikit tentang saya dan keluarga. Yang menjadi turning point pada saya untuk menjaga kesihatan saya dan keluarga. 

SAPE TAK SAYANG KELUARGAKAN
.
Ingat lagi peristiwa lepas banjir besar masa tuh kak sue dok pantang anak no.5 yang sekarang nih dah masuk umur 11 tahun dah. Kak sue yang sulong memang dari dulu lagi ada biji dalam breast dia. Tapi di sebabkan takut nak ke hospital so berubat kampung ja. P hospital nak scan dan test ja rawatan nak bedah tu memang tolak dia tak mau. 
.
.
So memang setiap bulan jumpa dukun kanser untuk bantut tumbesaran biji tak juga ambil herba akar kayu minum dan sapu pada breast.  Nak dijadikan cerita sue pun ada masalah yang sama juga. 6 bulan sebelum kawin dapat sakit macam kak. 
.
.
Sakit sungguh tak nak pegang.  Pakai bra pun sakit.  Breast memang besar sebelah dari sue dok belajar lagi sebenarnya tetapi disebabkan tidak alert dengaN tanda2 kanser breast so dibiarkan saja selama 2 tahun lebih la baru mula sakit dan bengkak. 
.
.
Mula sakit tuh sebab sue pulun makan cempedak nangka..  Buah feveret tau. Tapi lani dah tak boleh makan dah bila ada sakit nih.  P check hospital memang ada ketulan sebesar duit syiling 2 kupang.  Besar jugakla kan tapi sakit tuh memang sakit teramat, tak sentuh. 
.
.
Follow up doktor sampai doktor cakap perlu buang ketulan nih sebab sue dok sakit. Bulan lamp biasa lah. So dari sinilah bermulanya sue ambil supplemen vivix. Di samping minum air tawar dan juga sapu air akar kayu di bahagian luaran bagi sejuk. 
.
.
Konsisten vivix habis 3 botol... P check pulak biji tu dah takde.  Breast pun berubah banyak dah.  Takde dah besar sebelah. Sakit pun tak dah. Alhamdulillah asbab vivix tak kena bedah lun sue.  So bermulalah kongsi kebaikkan shaklee pada nih. 
.
.
Suh kakak sue makan jugak vivix. Dia pun semakin sihat dh. Untill now masih consume vivix.  Ayah sue ada gastrik teruk baru2 nih pun semakin baik.  Takde dah gastrik nak menyerang bila jaga makan dan konsisten esp + alfalfa. 
.
.
Bila dah sakit baru nak celik pasal supplemen.  Sampai sekarang keluarga sue yang buta kayu pasal supplemen dah semakin celek, dan juga jaga pemakanan yang dulunya main redah jer makan.
.
.
Kiranya shaklee banyak mengubah persepsi saya tentang gaya hidup,  kesihatan dan juga tentang supplemen yang dulu saya nih cakap cukup sekdar makan sayur pun dah sihat.  😅
.
.
Ini turning point dalam hidup membuatkan saya nak keluarga saya sihat, nak bantu masyarakat hidup lebih sihat dan bebas dari penyakit kronik.
.



Alhamdulillah asbab jumpa shaklee dan konsisten makan dia kesihatan semakin baik. Disamping jaga makan dan gaya hidup lebih sihat. 

************************************

Bagi anda yang ingin dapatkan produk shaklee boleh hubungi saya disini :

Puan Suzana

Sms/call/whatsapp : 012-4249148

Atau boleh terus klik ke link wasap saya


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil