Tips Mudah Untuk Tingkatkan Sale Bisnes

SALE ADALAH NADI PADA BISNES

.
Sale adalah nadi pada bisnes, takde sale maka lingkupla bisnes. Takde sale macam nak dapat untung nak kembangkan perniagaankan.
.
Jadi pentingnya marketing,  strategi,  branding diri dan juga fokus untuk dapatkan sale setiap hari.  Sebab apa kita bukan neoloofa,  bukan jannah nik,  bukan fazura yang dah sememang orang kenal depa.  Jual apa, pakai apa memang menjadi ikut peminat depa.
.
TIPS MUDAH TINGKATKAN SALE BISNES
.
1) BRANDING DIRI

Kena kenalkan diri kita penjual apa benda yang korang usahalan.  Kalau jual tudung ka baju kena pakai tudung  bju yang kita jual tuh. Kalau shaklee kena makan prduk shaklee. Shakleekan diri kita dulu baru boleh kita nak shakleekan custmer kita.
.
2) BUKA KEDAI SENTIASA
.
Banyak medium yang boleh iklankan produk kita macam blog,  fb, ig,  vlog. Kongsikan setiap hari di medium ini. Bukan satu saja tau tapi berganda-ganda supaya melekat pada kepala prospek kita yang kita nih jual shaklee.
.
3) FOLLOW UP PELANGGAN
.
Actually ramai antara custmer sue yang repeat oder dan juga ada custmer baru. So penting untuk followup,  servis yang baik serta jadikan custmer sebagai kawan kita.  Penting juga mencari kawan2 yang baru.. Keep in touch dengan semua kawan kita.
.
4) SHAKLEE ADALAH BISNES NETWORKING SO KENA ADA ANAK-ANAK UNTUK KEMBANGKAN BISNES KITA.
.
Untuk kembangkan perlu ada anak-ank bisnes yang berjuang bersama kita.  Kita wajib coaching mereka sehingga boleh buat sale.  Tunjukkan pada mereka setiap langkah yang betul dlm bisnes. Baru boleh berkembang bisnes dan besarkan group, sale. Ajak mereka buat apa yang kita buat.  Sistem duplicate gituh.
.
Dah dapat tips korang dengan apa yang sue kongsikan?
.
So bagi yang sedanh mencari nak buat bisnes apa yang modalnya rendah saja.  Meh contact ciksue. Yang penting ada semangat nak berkaya dan tak mudah putus asa.
.
********************************

Bagi yang nak join keahlian shaklee dan nak buat side income dengam shaklee boleh hubungi saya,  Puan Suzana. 



Suzana Idris
Id : 1115671

Sms/Call/Whatsap : 012-4249148

@ boleh klik link di bawah

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil