Keistimewaan Vitamin C Plus Shaklee



Vitamin C cukup terkenal dari vitamin lain seperti vitamin e, zink dan sebagainya.  Ini kerana sifatnya yang mampu mencantikkan kulit membuatkan ramai yang mencarinya.

Ada banyak cara untuk dapatkan vitamin c ini. Paling senang adalah dengan makan buahan serta sayuran hijau.  Ada juga yang ambil cara suntikkan serta supplemen. Terpulang pada pilihan masing-masing.

Banyak kepentingan vitamin c terhadap kesihatan badan kita bukan sahaja untuk kecantikkan kulit tapi kesihatan menyeluruh.

Supplemen vitamin c ada 2 iaitu sintetik dan juga semulajadi.  Saya pilih yang semulajadi kerana ia tidak memberi kesan jangka panjang pada kesihatan badan saya.

KENAPA KITA PERLUKAN VITAMIN C?

Ini kerana badan kita perlukan untuk menjalankan fungsi dengan lebih baik.  Jom tengok kenapa :

  1. Vitamin C meningkatkan sistem imun badan.  Jadi jika seseorang itu jatuh sakit,  berikan vitamin c in shaa allah cepat baik. 
  2. Vitamin C bersifat antioksidan. Ia mampu melawan radikal bebas daripada merosakkan sel badan kita. 
  3. Vitamin C diperlukan untuk tumbesaran dan perbaiki tisu-tisu yang rosak
  4. Vitamin C penting untuk penghasilan kolagen iaitu sejenis protien yang penting dalam pembentukkan ligamen,  kulit, tendon dan salur darah. 
  5. Vitamin C diperlukan untuk merawat luka,  dan perbaiki tulang rawan,  gigi,  dan gusi. 

Tengok vitamin c bukan saja untuk sistem imun dan kulit cantik tapi banyak lagi fungsinya. Jadi korang sudah ambil vitamin c hari ini? 

Pengambilan vitamin c lebih baik diambil secara semulajadi melalui pemakanan. Tetapi akibat faktor makanan sekarang pun banyak yang tercemar jadi pengambilan supplemen di haruskan. 

Mengikut Institut of Medicine  pengambilan seharian vitamin c bagi wanita adalah 500mg - 1000mg. Kalau lebih pun ia tidak merbahaya paling koman cirit birit sahaja.

Banyak pilihan suplemen vitamin c di luar sana tetapi bagi saya,  saya pilih SR Vitamin C Plus Shaklee yang terbukti secara klinikal berkesan serta semulajadi. Dah lebih 2 tahu saya amalkan dan sememangnya berpuas hati dengan kesannya.

APAKAH KEISTIMEWAAN SR VITAMIN C PLUS? 

SR ini merujuk kepada sustained release iaitu dilepaskan secara berperingkat. Jom tengok apa yang bestnya sr ini.

1) Sustained Release iaitu satu proses di mana vitamin ini diformulasi khas agar ia dilepaskan secara perlahan untuk menjamin penyerapan berterusan sehingga 2-6 jam.

2) Vitamin yang larut air.  (B complex dan VitAmin C). Inilah sebabnya kenapa perlu dilepaskan berperingkat kerana ia tidak boleh disimpan dalam badan lama-lama.

Tanpa proses sustained release ini,  ia akan diserap ke dalam badan dan akan dilepaskan dalam masa 3-4 jam saja.  Rugi sangat!

Kalau korang nak tahu badan kita hanya boleh menyerap vitamin c 100mg/hours. So kalau lebih dari tuh akan dibuang melalui urin.

3) Sustained Release supplemen ini boleh menawarkan kesan yang optimun dan meminimumkan kehilangan vitamin c melalui urin.

Untuk lebih faham mengenai sustained release boleh baca ini Sustained Release

SR VITAMIN C PLUS

Vitamin c plus shaklee ini sangat jimat.  Sebotol ada 180 biji, penggunaan 3 bulan hingga 6 bulan dan harga amat berbaloi.



Nak dapatkan vitamin c plus ini boleh hubungi saya, Puan Suzana. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya akan mendapat konsultasi berterusan dan percuma.

Suzana Idris
Id : 1115671

Sms/call/wasap : 012-4249148

Atau terus ke link wasap saya


Ulasan

  1. Vitamin C ni badan kita tak dapat hasilkan sendiri. Jadik memang sangat perlu la ambil dari sumber pemakanan atau supplement.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil