5 Tips Kekal Cergas Sepanjang Hari


Bila sudah ada anak nih perlukan lebih tenaga untuk uruskan rumah dan anak. Itu orang yang dah berumah tangga ia normal kalau rasa penat bila ada anak yang lasak. Tetapi masalah ini juga berlaku lada yang bujang tau.


Hari ini sue nak kongsikan beberapa tips kekal bertenaga untuk sepanjang hari.

5 Tips Kekal Cergas Sepanjang Hari

1# MINUM AIR KOSONG SECUKUPNYA

Kita letih sebab dehidrasi. Badan mudah penat sebab kekurangan air dalam badan jadi pastikan minum air kosong yang cukup. Sekurangnya 2@3 liter sehari.

2# SARAPAN

Sarapan wajib ambil untuk kekal bertenaga tetapi pastikan ambil sarapan bukan makanan yang berat. Kalau makan nasi putih kejap ja bertenaga sebab ia tinggi karbohidrat. Karbohidrat beri tenaga yang singkat.Sebolehnya ambil sarapan mengandungi protien tinggi.

3# BERSENAM ATAU BANYAKKAN BERGERAK

Bila kita duduk statik saja badan mudah rasa letih, bosan. Jadi sebaiknya bergerakla bila dah duduk sepanjang hari di tempat kerja mahupun dirumah.

Bangun lakukan lompat bintang ka, panaskan badan dengan senaman ringan ka. Bilang kereta diluar rumah atau office ka.

Bila kita latih otak kita melakukan kerja lain dari kerja rutin kita, maka kita akan kekal cergas dan lebih fokus.

4# TIDUR YANG CUKUP

Tidur cukup penting untuk sel-sel badan kita. Bila tak cukup tidur maka tintongla badan kita.

Bila tak cukup tidur badan akan rasa letih malah kesannya mood mudah swing menyebabkan kita letih sepanjang hari.

5# MAKANAN TAMBAHAN (SUPPLEMEN)

Shaklee menyediakan set tenaga yang sangat sesuai untuk lelaki mahupun wanita. Semua golongan lah boleh kata. Ibu hamil, menyusu, berpantang dan juga bersukan pun boleh.

Set tenaga ini terdiri daripada ESP, VITALEA, OSTEMATRIX, PERFOMANCE DRINK, B COMPLEX

ESP (ENERGIZING SOY PROTIEN)

Nama dah energizing, memang minum protien yang memberi tenaga segera kepada kita. Ia mempunyai kandungan protien yang tinggi, malah setiap hidang esp menyediakan 14g protien.

Ia merupakan minuman protien yang GI (INDEX GLISEMIK) rendah. Dengan ini ia memberi rasa kenyang yang lama malah membantu membebaskan gula secara perlahan mengikut keperluan tubuh kita


VITALEA (MULTIVITAMIN)

Vitalea lengkap dengan 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral. Ia merupakan pelengkap nutrisi untuk kita.

Vitalea merupakan multivitamin diformulakan bersama zat besi. Zat besi penting sangat untuk mengangkut oksigen dalam darah. Bila oksigen cukup badan tak mudah letih. Ia berfungsi memberi tenaga segera sepertimana esp juga.


B COMPLEX

B complex shaklee lengkap dengan 8 vitamin B termasuk biotin dan asid folik. Ia membantu proses penghadaman menukar lemak, protien dan kerbohidrat kepada tenaga sekaligus mengurangkan rasa letih dan lesu. Ia juga vitamin antistress.



PERFOMANCE DRINK

Perfomance drink ini adalah minuman isotonik yang membantu para atlet mengekalkan tenaga. Ia sangat membantu mengekalkan bendalir dalam badan lebih lama. Sangat membantu untuk atasi masalah dehidrasi.



OSTEMATRIX

Salah satu vitamin feveret sue dari dulu hingga kini. Ostematrix ini lengkap dengan vitamin d dan magnesium. Sangat membantu dalam menghilangkan lenguh badan, sengal sendi dan juga bantu tidur lebih berkualiti.


AlhamdulillaH sue amalkan vitamin ini sebelum, ketika hamil dan dalam lantang tetap kekal bertenaga. Jomla korang amalkan untuk badan kekal sihat dan bertenaga.

Boleh dapatkan produk ini dengan sue jika berminat atau ada sebarang pertanyaan boleh hubungi sue di sini :

Suzana Idris - 1115671
012-4249148 @ klik saja link ini

Atau boleh buat belian terus dengan klik esell di bawah



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil