8 RAHSIA MILIKI KULIT CANTIK BERSERI

8 RAHSIA MILIKI KULIT WAJAH CANTIK BERSERI


Kulit cantik ini idaman semua orang. Setiap dari mereka mengamalkan peniaga kulit secara berbeza. Ada yang guna cara tradisional, ada yang guna cara moden.

Hari ini sue nak kongsikan bagaimana cara penjagaan kulit wajah supaya kekal sihat dan cantik tanpa bahan kimia bahaya.

CARA PENJAGAAN KULIT WAJAH SUPAYA BERSERI

TIDUR YANG CUKUP

Tidur yang berkualiti setiap malam membantu kulit regenerasi dan membuat kulit berseri

MENCUCI MUKA

Memcuci muka 3x sehari dan pastikan sebelum tidur cuci muka dahulu dengan pencuci muka yg sesuai. Amalan mencuci muka ini diamalkan untuk membuang kotoran dan bagi pori-pori muka bernafas.

SCRUBBING MUKA

Selain mencuci muka. Kulit wajah juga perlu digosok untuk membuang sel-sel kulit mati yg menyebabkan kulit wajah tampak kusam. Scrub seminggu 2x membuatkan kulit lebih cerah, berseri.

MINUM AIR KOSONG

Air kosong kena cukup diminum setiap hari. Air putih atau kosong ini berperanan penting dalam menjaga kulit wajah. Selain itu minum juga tea hijau,air kelapa jus buahan dan sayuran untuk mendapat kulit yang cantik.

BANYAK BERGERAK

Lakukan aktiviti yang menggunakan kaki tangan membuatkan anda berpeluh. Sewaktu bersenam peredaran darah lancar sekaligus membuatkan kulit nampak lebih cantik dan berseri.

SENYUM

Sentiasa senyum dan bersikap positif. Dengan kecantikkan dari dalam juga tErserlah. 

MAKAN YANG SIHAT SEGAR


Amalkan makanan yang real food bukan junk food. Ambil banyak sayuran dan buahan segar untuk miliki kesihatan kulit yang baik. Almond, apel, betik adalah makan wajib utk kulit cantik. 

Hindari makan berminyak dan berlemak ini membuat kulit rosak dan pori tersumbat.

AMBIL VITAMIN / SUPPLEMEN

Mengambil vitamin ini bukanlah wajib tetapi disebabkan kesibukan jadual harian tambahan pula buahan dan sayuran yang di tanam semakin sikit khasiatnya maka ia menjadi keperluan untuk kita.

Pengambilan vitamin BCE & PROTIEN sangat membantu dalam menjaga kulit wajah. Namun pemilihan vitamin juga perlu dititikberatkan kerana vitamin yg sintetik membuatkan badan semakin banyak toksik.

Jadi pemilihan vitamin penting. Pastikan yang semulajadi dan mudah diserap oleh badan kita.

SHAKLEE mempunyai vitamin yang sesuai untuk kulit dan boleh diamalkan selama mana yang anda nak.



Ini antara supplemen yang membuatkan kulit lebih sihat dAn cantik berseri. Jom tengok apa fungsinya setiap satu vitamin ini.

ENERGYZING SOY PROTIEN


  • ESP adalah protien soya yang lengkap dengan 9 asid amino dan juga sangat mudah dihadam oleh badan kita.
  • Protien oenting kepada mereka yang kulit cerah dan tona sekata. Mereka yang mempunyai kesan parut hitam adalah kerana kekurangan protien untuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel mati.
  • Protien penting dalam membina kuku, otot, rambut dan lain-lain. Ia merangsang pembentukkan semula sel kulit dan otot, ia membantu mengurangkan kedutan, mengurang kan kesan parut, mengembalikan kulit yang cerah dan memgurangkan pigmentasi.
  • Pengambilan esp yang konsisten adalah kunci kepada awet muda.


VITAMIN C PLUS


  • Vitamin c ini membantu proses pembaikkan tisu yang bekas jerawat atau parut serta ia mencerahkan kulit. Ia juga merangsang pembentukkan kolagen secara semulajadi yg mengawal kelenturan, kehalusan dan keanjalan kulit.
  • Pengambilan vitamin c yang konsisten membuatkan kulit cerah, lembab, bebas jerawat dan parut. Ia juga menghalang terjadinya pigmentasi penyebab jeragat.

VITAMIN E COMPLEX

  • Pengambilan vitamin e sebiji sehari membantu melambatkan penuaan, kurangkan kedutan, pudarkan parut, hilangkan jeragat, dan ia membantu memulih tekstur kulit wajah.
  • Bersifat antioksidan yang menghalang radikal bebas dari merosakkan kulit.

COMPLEX

  • Bersifat antistress dan membantu melindungi kulit dari sinaran uv.
  • B complex membantu melancarkan perjalanan darah sekaligus dapat menaikkan seri wajah.

Bagi yang sedang mencari supplemen untuk kesihatan kulit bolehlah cuba set beauty dari shaklee ini. Manfaatnya bukan sahaja untuk kulit tetapi untuk kesihatan tubuh badan kita juga.

Berminat boleh hubungi saya disini

PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI

SUZANA IDRIS.
ID : 1115671
CONTACT : 012-4249148
@ KLIK JA SINI > www.wasap.my/60124249148
FB:Ciksue

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil