Pengalaman Saya Sebagai Pengedar Shaklee


Assalamualaikum dan selamat malam.

Nak buat entri malam ni mula-mula tepu ja otak nih sebab banyak sangat benda yang nak ceria. Nak tulis yang mana satu pun tak tahu..hehe 😁

So sue mula dengan kenapa sue join shaklee dan tujuan utamanya yer.

Masa mula-mula kenal shaklee ini sue dok usha produk yang boleh kawal nafsu makan dan turunkan berat untuk sue dan mak. Sue juga bakal berkahwin so nak atasi masalah keputihan yang teruk juga.

Jadi dok usha Fb isteri kawan sekelas masa satu poli dulu. Dia pengedar shaklee kulim. Sangat aktif kongsikan kebaikkan shaklee di fb. So sue tertarik dengan produk kuruskan badan disamping boleh atasi masalah keputihan iaitu LECITHIN & ALFALFA.

So tanya-tanya terus beli dengan join keahlian terus. Konsisten makan masalah keputihan dapat di atasi dengan jayanya dan kurus sikit sebelum kahwin. Goal tuh dah capai.

Mak pun mendapat mendapat yang sama bila dia mula makan ostematrix. Sendi yang sakit dan segal tuh alhamdulillah semakin pulih.

So masa nih decide nak buat bisnes shaklee dan kongsikan kebaikkan produk untuk tingkatkan kesihatan tubuh badan keluarga dan orang lain.
Keluarga sue pun dah semakin jatuh cinta dengan shaklee.

SEPANJANG BERGELAR PENGEDAR SHAKLEE APA YANG SAYA DAPAT?


  • Sentiasa dahagakan ilmu. Yes... Ilmu sentiasa kena cari sama ada dari segi nutrisi, marketing dan juga kerohanian.
  • Berkenalan dengan ramai orang. Jadi pelanggan permulaan lama-lama berkawan. Silaturrahim terjalin.
  • Buat sesuatu perkara lebih fokus dan disiplin. 
  • Sentiasa menjadi positif person ini kerana saya sentiasa dikelilingi dengan orang.
  • Sejak kenal shaklee, diet harian semakin baik dan seimbang. Dulu main hentam ja makan apa pun tapi sekarang nak makan kena ada cukup lengkap dengan serat, protien dan penting sekali kurangkan lemak.
Itulah shaklee bukan sekadar menjual tetapi lebih dari itu. Bila amalkan produknya servis dan consult sentiasa diberi. Pemakanan sihat mesti diambil mengikut diet seimbang.

KENAPA SAYA MASIH KEKAL BERSHAKLEE SETELAH BERTAHUN PUN?

Saya semakin hari semakin jatuh cinta. Bila kita dalami apa yang shaklee fokuskan dan juga gali ilmu-ilmu nutrisi kita akan semakin jatuh cinta.
Ini kerana sistem tubuh kita sangat perlukan apa yang disediakan shaklee.


Sebab kenapa saya masih kekal bershaklee hingga sekarang.

1) Shaklee ini tidak pernah letak syarat jika tak buat bisnes tak capai syarat akan di terminate kan dari jadi pengedar. 
2) Shaklee merupakan bisnes yang mudah. Bukan maksudnya mudah apa. Ianya flexible. Tiada masa yang dihadkan. Saya yang tentukan masa mana saya nak buat dan hala tuju bisnes saya.
3) Saya sangat bertuah kerana berada dalam group yang up to date. Upline sentiasa ada bila saya perlukan. Tidak kedekut ilmu dan sentiasa berkongsi sesuatu yang memberi semangat serta inspirasi.
4) Saya ingin membantu anda semua menjaga kesihatan diri dan juga keluarga. Sakit itu mahal harganya. Mencegah itu lebih baik dari merawat.
5) Produk shaklee yang sentiasa diuji kualitinya.
6) Produk shaklee di jamin selamat, berkesan dan semulajadi. Pelbagai kajian telah dijalan untuk memastikan produk yang dikeluarkan menepati syarat RDA dan selamat untuk tubuh kita.
7) Shaklee telah bertapak lebih 5 dekad dan ia masih kekal hingga sekarang. Ia membuatkan saya semakin yakin untuk membina empayar bisnes saya dalam shaklee.

Ini coretan saya sebagai pengedar shaklee. Perjalanan saya bersama shaklee masih panjang jika diizinkan oleh ALLAH S.W.T.  Moga segala impian dan cita-cita saya untuk membantu anda diluar sana dipermudah kan. 

Terima kasih yang sudi baca coretan ini. Doakan saya berjaya yer kawan-kawan. Saya juga doakan anda semua berjaya dunia akhirat...amin.

Bagi yang berminat nak join shaklee dan buat bisnes bersama-sama saya boleh hubungi saya. 
We do together.😊


Suzana Idris
Pengedar Shaklee padang serai

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil