Pengalaman Hamil Yang Begitu Gembira Dan Selesa


Bila kita dengar pasal ibu hamil pasti banyak ceritakan. Setiap pengalaman ibu yang hamil adalah berbeza begitu juga sue beza hamilkan mek dira dengan bayi yang bakal lahir nih.

Ibu hamil ada yang alami masalah hb rendah, berat badan naik mendadak, kencing manis, darah tinggi, tb dan banyak lagi masalah lain.

Tak terkecuali saya, hamil yang nombor dua ini adalah masalah berat badan turun mendadak. Kemudian ada masalah hb rendah lepas balik dari kelantan baru-baru ini.

Fikir jugak kenapala jadi berat turun. Takut jugak ada thyroid ka. Tapi bila fikir balik mungkin sebab alahan, tidak lalu makan itu sebab berat badan turun. Nurse dan doktor sarankan ambil makanan yang berzat dan makan sedikit dengan kerap.

Lepas bulan ketiga alhamdulillah alahan dah kurang so boleh makan lebih sikit dari biasa. Berat badan masih statik, tak naik tak turun lepas dah boleh makan nih.

So sue bercuti di kelantan. Tinggal kat rumah mak selama sebulan hb pula buat hal. Hb makin turun dan turun. Ini disebabkan minum kopi dan tea dengan konsistennya. Jadi segala nutrien pun
tak diserap elok.

Bila hb rendah, sue rasa letih dan juga kadang mata berpinar macam nak pitam. Kepala berpusing, tengok rumah pun dah berpusing jadinya tau. Teruk benar bila hb rendah.

Terfikir juga macam mana la ibu hamil yang setiap kali hamil ada hb rendah dan ada anak-anak lain yang nak di urus.

Tetapi sebulan lepas balik dari kelantan alhamdulillah ia dapat di atasi dengan baik. Sue pantang makan kafien dan ambil segala sayuran hijau serta konsisten ambil SET KEHAMILAN SHAKLEE.

Kali terakhir checkup berat dah naik 500g dan darah dah kembali normal 11.++ ke atas. Alhamdulillah...syukur.

Yang bestnya bukan itu sahaja yang sue rasai tau. Sejak konsisten makan vitamin dan juga pantang mak nenek kafien nih, badan rasa lebih bertenaga, tidak mudah letih & stress walau pun uruskan rumah dan anak yang sedang melasak.

Kebanyakkan ibu hamil kerap lenguh badan, cramp kaki bagai tetapi sue jarang nak lenguh badan, sakit pinggang belakang bagai. Cramp kaki pun boleh kira berapa kali ja kena itu pun sebab mandi lewat malam.

Betullahkan pakar nutrisi kata, bila cukup nutrien dalam badan maka susah kita nak rasa letih, tidak bermaya, lenguh-lenguh badan, sakit pinggang dan stress boleh di atasi dgn berjaya. Kesihatan pun terjaga.

Sesetengah orang bila pregnant ada yang alahan sampai naik jerawat, kulit muka kusam dan lesu ja. Yang nih setiap kali hamil memang jadi tetapi dengan set kehamilan shaklee ini ia boleh dikawal dari naik mencanak bak cendawan.

Alhamdulillah sehingga hari ini sue konsisten set kehamilan shaklee ini. Kalau anda nak tahu set kehamilan ini boleh diteruskan makan walaupun anda sudah bersalin dan boleh teruskan sampai bila-bila. Ia bagus untuk kesihatan diri kita.


Di sini sue kongsikan kebaikkan set kehamilan shaklee ini :

√ Dapat membantu memberi tenaga dengan segera kepada ibu.
√ Membantu ibu tidur lebih lena
√ Membantu dalam sistem pembuangan. Melawaskan.
√ Membantu dalam penghasilan sel darah merah dengan lebih baik. Hb maintain sahaja.
√ Membantu dalam kurangkan lenguh badan serta cramp kaki pada ibu.
√ Membantu dalam menguatkan sistem pertahanan badan ibu
√ Membantu dalam mengawal emosi ibu
√ Membantu dalam tumbesaran bayi
√ Membantu melengkapkan nutrien kepada ibu dan bayi

Itu antara kebaikkan dan manfaat set kehamilan shaklee. Sue dah rasainya lalui proses kehamilan dengan gembira bersama set ini.

Anda ingin mencuba boleh hubungi cikaue di sini

PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI
SUZANA IDRIS
1115671
012-4249148






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil