Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Kencing Manis dan Darah Tinggi

Bagaimana Resveratrol Membantu Pesakit Kencing Manis dan Darah Tinggi

Kencing manis dan darah tinggi adalah penyakit yang sering kita dengar. Pergi mana pun memang sering kita dengar orang bercerita tentang penyakit ini. Tua mahupun muda pasti ada yang menghidapnya.

Hari ini ciksue nak kongsikan sedikit mengenai manfaat resveratrol untuk kesihatan kita.

APA ITU RESVERATROL?

Resveratrol merupakan sejenis sebatian polifenol yang msngandungi antioksidan yang sangat tinggu. Resveratrol ini bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan untuk melindungi diri dari jangkitan kuman, kulit, tekanan, sinar uv dan serangan serangga serta banyak lagi. Polifenol juga kaya dengan antioksidan yang melindungi sel daripada rosak secara efektif.

Antara tumbuhan yang mengandungi resveratrol yamg tinggi adalah angguruscadine, raspberi,. Pelbagai kajian dibuat danbuktikan bahawa resveratrol ini terbukti dapat melindungi sel, menyihatkan sel, awet muda dan banyak lagi.

DIABETIS

Diabetis penyakit yang popular sungguh dikalangan rakyat kita. Diabetis ini merukul kepada bacaan gula dalam darah kita melebihi paras normal. Gula merupakan sumber temaga kepada kita tetapi jika berlebihan ia akan menjadi maslaah kesihatan yang serius buat kita.

DARAH TINGGI

Tekanan darah tinggi nih dikenali sebgai hypertension merujuk kepada bacaan tekanan darah yang tinggi. Darah yang menolak ke arah dinding arteri dengan tekanan yang tinggi. Bila tekanan darah tinggi ia boleh membawa kepada masalah yangvserous seperti stroke, jantung dan juga kegagalan buah pinggang.

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MENGATASI MASALAH DARAH TINGGI DAN KENCING MANIS?


TEKANAN DARAH TINGGI



Vivix mempunuai resveratrol yang tinggi. Ia membantu dalamengurangkan risiko penyakit jantung dan tekanan darah tinggi. Resveratrol membantu menurunkan trigliserida, LDL dan lemak berlebihan dalam darah serta meningkatkan kolestrol HDL DAN LDL.

Resveratrol juga berperanan sebagai pembersih pembuluh darah, menurunlan kepekatan darah dan mencegah pembekuan darah.

Resveratrol mencegah terbentuknya artrosklerosis iaitu keradangan pada pembuluh darah, mencegah kekejangan pembuluh darah. Mengawal tekanan darah, perbaiki lengerasan pembuluh darah dan juga mencegah penyakit yang berkaitan dengan saluran darah.

KENCING MANIS @ DIABETIS

Vivix mengandungi GI yang rendah. Ia membantu menaikkan paras gula dalam darah secara perlahan-lahan dan juga menurunkan paras gula sedikit demi sedikit.

Vivix mwmbantu mwngurangkan masalah rintangan badan terhadap kesan insulin (reduce body resistant to insulin effects)

Vivix membantu meningkatkan tahap sensitiviti pankreas untuk menghasilkan insulin yang mencukupi. Ia juga membantu perbaiki tindakkan penerimaan insulin dengan meningkatkan sensitiviti insulin.

Ia juga membantu meningkatkan kecekapan onsulin receptor bekerja bagi mengangkut gula keluar daei sistem darah kita membawa ia untuk disimpan di hati, otot dan sel lemak supaya boleh digunalan sebagai tenaga bila bdn perlukan.

Jom tengok testimoni pengguma vivix .

===!========

Assalamualaikum W.B.T

Saya Nur Afizah Binti Shuib, berumur 59 tahun dan bekerja sebagai penjawat awam. Mempunyai 4 orang cahaya mata dan 4 orang cucu.
.

Daripada zaman saya muda-muda lagi, saya memang mementingkan kesihatan. Macam-macam suplemen yang saya cuba, yang murah yang mahal..Tapi kebanyakkan, tidak menunjukkan apa-apa kesan yang ketara. Saya amalkan produk Shaklee dah 3 tahun lebih. Saya kenal Shaklee daripada anak dan menantu saya.  Alhamdulillah, saya jatuh hati dengan produk Shaklee terutamanya VIVIX! 
.
.
Saya memang jaga pemakanan, saya kurangkan gula dalam minumam harian. Tapi disebabkan kencing manis dan darah tinggi ni penyakit 'keturunan’, memang tak boleh nak lari mana lah..Check-up di hospital baru-baru ni, menggunakan mesin penimbang elektronik yang baru tu. Apa ntah namanya mesin tu. Happy sangat bila doktor cakap bacaan b/p saya mcm 'anak dara', 120/80.
.
.
Tapi dari bacaan mesin tu, doktor inform yang umur dalam badan saya 51 tahun! Memang terkejut lah dengar, walhal umur saya tahun depan dah masuk 60 tahun. Alhamdulillah, awet muda..BMI saya pun normal. Bacaan kencing manis saya pun normal, 6.7 berbanding dengan bacaan 3 tahun dulu, 8.0..Doktor pun dah kurangkan dos ubat kencing manis yang perlu saya makan setiap hari. Lega rasa..smile emoticon
.
.
Pernah ada sahabat saya tanya, kat mana saya buat gigi palsu. Teratur cantik je..Hehe, saya kata ni gigi betul. Tak pernah lagi buat gigi palsu. Terkejutlah dia, di usia saya yang nak masuk 60 tahun ni, masih lagi ada gigi kekal yang masih elok. Bagi saya, penjagaan gigi sangatlah penting. Dari saya muda lagi, saya amalkan minum susu setiap hari.
.
.
Ini adalah antara vitamin yg saya konsisten ambil setiap hari dengan konsisten. Paling best, saya suka VIVIX. Rasanya dah 12 botol yang saya makan. (saya kongsi makan dengan suami tercinta). 
.
.
Kulit saya yang dahulunya kusam dan tak bermaya, rasa lebih ceria dan awet muda berbanding sebelum ambil vivix. Memang Best! Bg yang belum tahu, vivix ni bukan sahaja suplemen untuk kesihatan menyeluruh, tapi vivix jugak berfungsi sebagai anti-penuaan.
.
.
Pada tahun 2013, saya berpeluang untuk melangkah kaki ke tanah suci Mekah bersama anak dan suami untuk menunaikan Umrah. Alhamdulillah, kesihatan saya baik-baik je kat sana. Tapi, suami saya mengalami athma yang teruk sehingga sampai sahaja di Malaysia, suami saya kena admit di Hospital Sg.Buluh. Doktor mengesahkan suami saya kena jangkitan di paru-paru yang berpunca daripada habuk di Mekah. Berkampunglah di hospital selama 8 hari. 
.
.
Suami saya ni, memang susah nak makan vitamin melainkan kalau saya ambil dan bagi kat dia, baru dia makan. Tapi, di Mekah kami tinggal di bilik berasingan, sebab tu susah sikit saya nak berkongsi vitamin dengan suami. Alhamdulillah, kesihatan saya baik di sana tanpa demam atau batuk. Vitamin Shaklee saya bawa sekali kesana dan amalkan setiap hari sebelum mengerjakan Umrah.
.
.
Produk yang hebat dan berkesan ni, saya kongsikan kebaikan dengan kawan-kawan sepejabat saya. VIVIX the best choice suplemen untuk di amalkan setiap hari. Di tambah dengan vitamin lain seperti Vita-Lea, Vita C Plus dan Omega, kesihatan saya bertambah baik. 
.
.
Bagi anak-anak yang tak tau nak bagi hadiah apa kat mak abah anda, boleh la hadiahkan sebotol VIVIX ni setiap bulan. 
.
Jangan lupa tekan LIKE dan Share ye. Tq semua.


Jika anda bemrinat nak mencuba vivix boleh hubungi saya di sini 012-4249148. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil