Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Berkesan

Cara Hilangkan Parut Jerawat Dengan Berkesan

Assalamualaikum dan selamat petang..

"Serabutnya tengok kulit muka, berjerawat,parut hitam sana sini di wajah. Nak keluar rumah pun malu, nak jumpa kawan pun segan. Keyakinan diri dah hilang, stress"

Pernah alami situasi diatas? Sue pernah dah dekat nak kaHwin.. Alahai stress sungguh.

Hari ini sue nak kongsikan dengan anda semua apa puncanya jerawat naik dan juga macam mana nak hilangkan parut jerawat.

PUNCA KENAPA JERAWAT NAIK DI WAJAH DAN SUSAH HILANG

Ada beberapa punca yang menjadi sebab jerawat naik mencanak dikulit wajah anda. Ini antaranya:

1. Pemilihan Produk Yang Salah

Pemilihan produk yang banyak bahan kimia di dalamnya menyebabkan jerawat naik silih berganti dan susah nak hilang. Sering bertukar produk juga menjadi punca jerawat naik.

2. Penjagaan Muka Yang Tidak Berterusan

Penjagaan kulit yang tidak berterusan atau tidak disiplin mengikut asas penjagaan muka seperti cuci muka, toner, moisterizer, dan sunblok. Kulit akan cepat naik jerawat

3. Bakteria

Menyentuh dan membelai jerawat menyebabkan jerawat semakin banyak naik. Ini kerana bakteria sudah membiak. Ia seperti berjangkit tau. So jangan dok gatal nak belai jerawat tuh.

4. Terdedah Dengan Persekitaran Yang kotor

Banyak terdedah dengan sinar uv serta asap kenderaan or pencemaran udara tanpa kulit memakai apa-apa perlindungan.

5. Pemakanan

Terlalu banyak mengambil makanan yang bergoreng, berlemak, makan fast food, boleh memburukkan lagi keadaan.

Saya bila makan makanan yang berminyak pori mudah tersumbat, maka jerawat pun naik. Sama juga makan makanan laut.

Tetapi ini bergantung kepada badan seseorang. Ada sesetengah boleh ada tak boleh. Jadi makan biarlah berpada jangan berlebih.

6. Sembelit

Sembelit juga punca jerawat naik. Ini tandanya banyak toksik dalam badan akibat proses pembuangan tidak lawas.

7. Hormon Yang Tidak Seimbang

Hormon yang tidak seimbang ini menyebabkan punca jerawat tumbuh dengan lebih banyak dan lambat sembuh. Ini kerana kalenjar sebaceous mengeluarkan sebum sehingga tertutup pori dan menyebabkan jerawat naik serta membengkak.

8. Kurang Tidur @ Berehat

Perbaikkan sel-sel badan kurang berfungsi dengan elok bila badan tidak cukup rehat. Seeloknya tidur di awal waktu dan bangun awal pagi. Tidur sekurangnya 6-8jam sehari. Jam 12-3 pagi merupakan masa sistem badan Menjalankan tugas.

----------------------------=====--------

Masalah jerawat ini bukan saja berpunca dari luaran tetapi dari dalaman sebenarnya. Jadi penjagaan dalaman dan luaran amat penting tau.

Kalau kita tengok ada kes yang dah habis beribu ringgit untuk atasi masalah jerawat tetapi tetap juga tidak baik sebab dalamannya tidak berfungsi dengan elok.

Nak tau apa yang kita boleh buat untuk hilangkan jerawat dan parut ini. Jom baca..

CARA HILANGKAN JERAWAT DAN PARUT

1) Cuci muka sekurangnya 2x sehari
2) Scrub muka2@3 kali seminggu untuk buang sel kulit mati.
3) Jangan memicit jerawat dengan kuku dan juga dilarang suka suki pegang muka
4) Amalkan makanan yang real food. Makan sihat dan kurang berlemak
5) Minum air kosong 2@3 liter sehari
6) Pengambilan supplemen yang bagus untuk fungsi badan serta kulit.

Supplemen pilihan ciksue adalah supplemen shaklee. Ia sangat selamat, semulajadi dan berkesan. Ini dia supplemen untuk kulit

Boleh klik ini untuk info lanjut : 8 Rahsia Kecantikkan Kulit Wajah

Ciksue nak kongsikan juga dalam entri nih testimoni pengguna set kulit yang mempunyai masalah kulit dahulunya, kini dah semakin pulih.

Jom baca testimoninya..

🌸Bismillahirrahmanirrahim🌸

[MASALAH KULIT MUKA YANG BERJERAWAT SELESAI DENGAN SET CANTIK SHAKLEE]
.
Assalammualaikum. Nama Saya Farah Wahida. Berumur 23 tahun. Saya berasal dari Maran, Terengganu. Tapi menetap di Kemaman, Terengganu.
.
Masalah saya sebelum dipertemukan dengan Shaklee adalah masalah muka berjerawat, berminyak dan berparut yang sangat teruk. Saya ada masalah ini sejak darjah 6. Saya banyak pakai produk untuk rawat kulit muka saya, tapi semua tak menjadi dan ia makin teruk. Sehingga saya rasa sangat tertekan dan tak mahu merawat lagi.
.
Saya dipertemukan dengan Shaklee oleh upline saya pada Disember 2016 ketika saya berumur 21 tahun. Dimana beliau beri cadangan kepada saya untuk menggunakan produk ini iaitu GLA Complex, ESP , Vitamin C dan Nutriwhite untuk menstabilkan hormon dan membaiki sel kulit muka saya.
.
Alhamdulillah dengan izin Allah S.W.T dalam masa 4 bulan saya dapat perubahan yang ketara.
.
Kulit tak berminyak, jerawat tak naik dah. Parut dah berkurang. Syukur sangat. Kesan yang sangat-sangat saya tak jangka.
.
Terima kasih saya ucapkan kepada upline saya dan Team shaklee yang banyak membantu saya. Shaklee Produk No.1 dalam hidup saya.


Alhamdulillah... Kulit beliau dah semakin baik. Kulit lebih sihat, cerah dan bebas parut serta jerawat.

Anda mempunyai masalah kulit seperti beliau boleh mencuba set kecantikkan shaklee ini. In shaa allah boleh membantu kulit anda menjadi lebih sihat dan cantik.

Berminat boleh hubungi saya di sini :

PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI
SUZANA BT IDRIS
1115671
CONTACT : 012-4249148 @ KLIK JA > www.wasap.my/60124249148
FB: Ciksue

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil