TIPS MEMILIH BISNES YANG MENGUNTUNGKAN


Bisnes apa yang menguntungkan pada anda? Macam mana nak pilih bisnes yang betul-betul tidak membebankan anda?

Hari ini ciksue nak kongsikan beberapa tips yang boleh anda ikut untuk memulakan bisnes. Pertama sue nak beritahu, berbisnes bukan semudah yang anda sangkakan.

Ia perlukan usaha, keazaman, tawakal dan tidak kenal erti putus asa. Perancangan dalam marketing juga perlu untuk membawa bisnes lebih maju dan berkembang.

Okey, ini ada beberapa tips yang sue nak kongsikan adalah :

1) PILIH BISNES YANG MODALNYA RENDAH ATAU SEDERHANA

Pemilihan bisnes perlu mengikut kemampuan. Kalau boleh tak perlu buat pinjaman untuk laburkan dalam bisnes yang belum pasti kita akan beroleh keuntungannya.

Sue pilih bisnes shaklee kerana modal untuk keahlian dia rm100 pun tak sampai. Dalam kemampuan sue. Bestnya bisnes shaklee ini tidak perlu simpan stok jika kita tiada modal.

Ia ala-ala dropship, ada oder masuk ja boleh klik oder online mahupun pergi saja beli di mana-mana branch. Takde syarat minimun untuk buat belian, nak beli 1 barang pun boleh.

2) PILIH BISNES YANG KITA MINATI

Bila kita minat sesuatu benda dan kita sangat gembira apabila buatnya makan jadikan ia bisnes anda. Yes, bila Kita suka makan kita enjoy lakukannya tanpa ada stress.

3) PILIH BISNES YANG AUTOMATE

Bisnes automate ini bisnes yang anda boleh access di mana saja. Bisnes yang mudah untuk anda kembangkan dan uruskan walaupun anda hanya berbisnes di rumah.

Sebagai contoh : kalau anda pilih untuk berniaga air bancuh tepi jalan. Ia memerlukan anda sentiasa ada di sana kerana anda pembuat air dan orang gemarkan air dari bancuhan anda. Ia sukar bila anda tiada di sana.

Berbeza dengan shaklee. Bisnes shaklee anda boleh accesS di mana saja. Anda travel overseas pun boleh lagi terima oder dan buat postage macam biasa. Semua ini akan diuruskan oleh pihak shaklee. Bestkan.👍

4) PILIH PRODUK YANG MEMBERI MANFAAT DAN MEMPUNYAI REPEAT ODER

Dalam apa sahaja bisnes, produk adalah yang paling penting sekali. Pemilihan produk yang salah boleh menjurus akan kerugian yang teruk.

Jadi pilihLa produk yang boleh memberi manfaat pada setiap orang yang membelinya. Pilih produk yang pengguna perlukan bukan memenuhi kehendak sahaja.

Contohnya: Produk kecantikkan dan kesihatan. Jika seorang pelanggan konsisten makan dan memberi kesan yang sangat baik padanya pastinya akan ada repeat oder. Perlu di ingat produknya perlu ada kelulusan, halal dan ada kajian bertulis bahawa ia selamat.

Dalam shaklee inilah yang berlaku. Produk shaklee sangat berkesan, selamat dan semulajadi. Ada landmark study membuktikan bahawa kesan jangka panjang setelah konsisten vitamin shaklee adalah kesihatan lebih baik dari sebelumnya.

Bisnes shaklee ini adalah bisnes yang setiap bulan pasti ada regular custmer repeat oder.

5) CARI BISNES YANG ADA MENTOR

Kenapa perlukan mentor bila berbisnes?
Berbisnes tiada mentor ibarat hilang hala tuju. Seperti terapung di tengah laut, ikut saja ke mana arah ombak membawa kita.

Mentor adalah tempat anda mendapatkan petunjuk, berkongsi idea. Ia ibarat petunjuk arah untuk arah kecapi kejayaan dalam bisnes.

Beliau telah lalui susah senang liku. Pengalaman beliau dalam bisnes sangat banyak. Jadi timbalah ilmu sebanyak mungkin dariNYA kerana itulah tujuan adanya mentor. Tempat kamu menimba ilmu.

Jadi, sampai sini sahajalah pengkongsian dari sue. Jika ada pertanyaan mengenai keahlian dan nak buat bisnes shaklee boleh hubungi ciksue.

Pengedar Shaklee Padang Serai

Contact : 012-4249148

Atau klik ja sini

www.wasap.my/60124249148

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil