KULIT SIHAT DAN BEBAS SUNBURN: APA RAHSIANYA?

KULIT SIHAT & TIDAK LAGI SUNBURN


"Saya mempunyai masalah kulit sunburn dan liang pori besar. Disebabkan kerja saya selalu di luar pejabat, kulit saya kusam dan tidak sihat. Apa perlu saya lakukan untuk kekalkan kulit sihat tanpa sunburn dan kusam?"

Inilah keluhan wanita setiap kali mempunyai masalah kulit wajah. Kulit wajah penting bagi wanita. Bukan sahaja untuk kelihatan cantik tetapi ia merupakan satu aset yang boleh memberi keyakinan yang tinggi untuk bekerja.

PUNCA KULIT TIDAK SIHAT DAN KUSAM

  1. Kurang minum air kosong
  2. Sentiasa stress
  3. Tidak cukup rest @ tidur
  4. Kesan cahaya matahari
  5. Menggunakan produk kosmetik tidak sesuai
  6. Pola makanan yang tidak sihat
  7. Sering terdedah dengan pencemaran
  8. Merokok
  9. Kurang zat vitamin
  10. Faktor hormon

Ini antara punca yang mengapa kulit wajah kita tidak sihat dan sentiasa kusam serta mudah sunburn.

Baca ini : Tips Kesihatan Kulit Dengan Tomato

KENALI JENIS KULIT ANDA

1) KULIT NORMAL
Secara ringkasnya normal ini jika ada masalah mudah dirawat. Keluaran minyak pada kulit seimbang. Meski pun begitu ia tetap perlukan penjagaan rapi.

2) KULIT BERMINYAK
Kulit berminyak ini disebabkan oleh sebum minyak tidak dapat kawal pengeluaran minyak menyebabkan minyak berlebihan di kulit wajah.

Ini membolehkan kotoran terperangkap dan naik benjolan jerawat. Faktor kulit berminyak ini dari genetik dan hormon.

3) KULIT SENSITIF
Kulit sensitif ini lebih nipis dari kulit lain. Ia mudah sangat kesan sesuatu tidak baik untuk kulit. Sesuatu yang alergik seperti makanan laut, produk kosmetik, cahaya sinar uv dan sebagainya.

Kulit ini biasanya perlu mendapat rawatan doktor untuk sembuh dari radang alergik.

4) KULIT KERING
Kulit kering pula memiliki sebum minyak yang rendah. Bila kering ia cenderung kepada sensitif. Buatkan kulit nampak tidak bermaya dan mudah berkeriput.

5) KULIT BERCAMPUR
Kulit orang asia macam kita nih. Ciksue pun kulit ceginih. Berminyak di zon-T. Kulit ini memerlulan rawat khusus kerana sesetengah kulit menebal dan menipis.

Baca ini juga : Makan untuk kulit cantik

Bila sudah kenal pasti kulit kita baru boleh buat rawatan dan beli produk yang sesuai untuk kulit kita.

Ciksue nak kongsikan kisah kakak cantik yang berjaya atasi masalah kulit suburn dan kusam beliau. Jom baca apa rahsia dia.


KINI KULIT SAYA TIDAK SUNBURN LAGI. MALAH LIANG PORI SAYA JUGA MENGECIL


Assalamualaikum W.B.T dan salam sejahtera. Nama saya Irdayati binti Abdul Air. Saya berusia 36 tahun (2017). Saya merupakan seorang bekas konsultant perancang bandar dan desa.
.

Kerjaya saya memerlukan saya kerap pergi outstation; sama ada untuk menghadiri mesyuarat ataupun melawat tapak projek. Ada kalanya sehingga berhari-hari saya perlu melakukan pemeriksaan tapak. Apabila berada di tapak projek, kebiasaannya saya akan terdedah kepada cahaya matahari secara langsung. Tidak kiralah sama ada sewaktu dalam perjalanan mahupun sewaktu membuat survey di tapak projek. Sehinggakan kulit saya menjadi berminyak, timbul blackheads dan whiteheads serta kusam akibat sunburn. Paling sedih apabila saya buka tudung, garis belak seperti ‘sempadan’ amat jelas ketara di bahagian pipi & pelipis saya. Macam nak nangis rasanya bila tengok.
.

Saya jenis yang sangat memilih dalam produk skincare. Takut sangat nak cuba sembarangan; takut ada bahan berbahaya di dalamnya. Sebelum berkenalan dengan Nutriwhite Shaklee, saya pernah mencuba satu jenama yang dijual di kedai butik khas untuk kecantikan dan wangian yang berasaskan bahan semulajadi. Katanya, produk skincare mereka mampu mengurangkan sunburn dan mengurangkan masalah kulit berminyak saya. Ternyata tidak! Malah, kulit saya jadi semakin berminyak sehingga kelihatan berkilat seperti cermin terutamanya di waktu pagi sewaktu bangun dari tidur.
.

Setelah setahun saya mengamalkan ESP dalam rutin harian saya (untuk penyusuan bayi), saya perasan yang kulit saya menjadi lebih cerah sekata dan gebu. Pada waktu itu, terbuka pintu hati saya untuk mencuba produk Nutriwhite yg dikatakan direka khas untuk kulit orang Asia. Saya bermula dengan Gentle Deep Foaming Cleanser. Kemudian, setiap bulan saya beli satu-persatu pula Spot Whitening Treatment, Ultimate Protection Whitening Lotion, Soothing Radiance Whitening Softener, Gentle Action Makeup Remover; dan yang terkini saya beli Overnight Renewal Whitening Cream.
.

Seriusnya, saya sangat-sangat berpuas hati. Kulit saya yang dulu mudah sunburn tetapi lambat untuk pulih kembali, kini dah tak mudah sunburn lagi! Dah takde dah garis belak di pipi dan pelipis saya. Malah, Makeup Remover telah berjaya membebaskan liang pori saya dari tersumbat oleh blackheads dan whiteheads! Untuk kesan yang lebih mantap, saya tambah pula ambil Shaklee Collagen Powder yang berjaya menjadikan liang pori saya mengecil!
.
Terima kasih Nutriwhite Shaklee kerana telah menjadi ASBAB TERBAIK untuk saya mendapat kulit yang diidamkan. Sampai orang gelarkan saya ‘Kakak Cantik’! Awww!

Aww....akak cantik nih berjaya atasi masalah kulit beminyak, kusam dan sunburn dia setelah konsisten makan supplemen dan guna produk NUTRIWHITE SHAKLEE..Alhamdulillah.

Ini lagi testimoni produk nutriwhite shaklee


 muka tak oily, lembut dan tak ada bau chemical


"Bangun pagi masih rasa lembut kulit macam baru basuh ja"


"Kulit dulunya berminyak & cuci pun tetap rasa tak bersih. Lepas Pakai makeup remover keluar habis daki-daki, cuci muka memang rasa bersih dan lembut ja kulit"

Ini antara pengguna skincare nutriwhite shaklee. Mereka memang berpuas hati dengan nutriwhite. Masalah kulit mereka selesai dengan menggunakan skincare ini.

Anda mempunyai masalah kulit berminyak, kusam, blackhead, whitehead, kulit sunburn boleh mencuba skincare shaklee ini. Berminat? Boleh hubungi ciksue disini

SUZANA IDRIS
PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI
NO ID : 1115671
NO CONTACT : 012.4249148 @ KLIK JA SINI > www.wasap.my/60124249148
FB : Ciksue
IG : ciksue_healthybeauty

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil