Resdung Kronik Pulih Dengan Vivix & Set Resdung

RESDUNG KRONIK PULIH DENGAN VIVIX

"Assalam puan, saya ada masalah resdung dan jerawat yang amat kronik, saya begitu stress dan risau keadaan saya nih. Apa boleh saya buat untuk atasi masalah ini?"

Itulah yang sering sue dapat soalan dari pelnggan yang mempunyai masalah resdung yang kronik. Tentunya rimas bila muka asyik gatal dan diri asyik selsema saja. Kita review sikit apa itu resdung.

APA ITU RESDUNG & SINUS?



Resdung ini adalah adalah gambaran penyakit hidung disebabkan oleh radang pada selaput sinus. Ia disebabkan oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga sekeliling.

Sinus adalah rongga udara di bahagian tulang muka yang bersambung dengan hidung. Ruang sinus ini mempunyai pintu Kecil yang dihubungkan dengan hidung.

Jika ruang tersumbat makan bakteria penyakit hidung akan berlegar seterusnya menyebabkan radang dan membengkak dalam hidung.

SIMPTOM RESDUNG @ SINUS


  1. Selalu bersin di waktu pagi
  2. Selalu gatal di bahagian muka, hidung, telinga dan juga mata.
  3. Mulut dan hidung berbau
  4. Kerap sakit kepala dan migrain
  5. Rasa sakit di antara mata dan muka
  6. Deria bau dan rasa semakin teruk
  7. Jerawat yang kronik terutama di bahagian muka

Jika ada simptom di atas terus dapatkan rawatan dari doktor atau yang pakar.

Boleh tengok artikel sue Petua Tradisional Resdung & Sinus

Disini sue nak kongsikan seorang pengguna supplemen shaklee yang mempunyai masalah kronik resdung dan jerawat. Dia telah berjaya atasi masalah ini. Jom baca kisah beliau.

KRISIS PEMULIHAN RESDUNG & JERAWAT SELAMA DUA BULAN YANG AMAT BERBALOI DENGAN PRODUK SHAKLEE
.
Nama saya Norshahida Mamat dan berusia 23 tahun. Saya berasal daripada Terengganu dan masih lagi bergelar pelajar di sebuah kolej swasta.
.
Sebelum ini, saya menghadapi masalah resdung dan jerawat yang amat dahsyat sehingga mengganggu banyak tumpuan saya  terhadap rutin harian. Setiap pagi, saya pasti akan mengalami masalah bersin yang teruk sehinggakan nak kelas pun saya rasa tak selesa.
.
Belum lagi bab jerawat yang penuh di wajah sehinggakan saya rasa malu dan seolah rasa rendah diri. Lagi-lagi bila time datang bulan.. bertambah meriah jerawat di wajah saya ni! Masalah resdung ini bukan sahaja membuat bahagian hidung dan seluruh wajah saya menjadi gatal-gatal, malahan ada masanya sehingga tahap saya sakit kepala. Keadaan ini amat mengganggu situasi saya sebagai seorang pelajar kolej.
.
Pada ketika itu, rawatan yang saya mampu dan tahu hanyalah bergantung dengan ubat-ubatan yang dapatkan daripada farmasi. Memang berkesan namun hanyalah sementara. Namun, jika saya stop aje makan ubat terus simptom-simptom tadi datang balik.
.
Akhirnya, mimpi ngeri saya mula tiba ke penghujungnya apabila saya bertemu dengan produk Shaklee di Facebook upline saya, Mami Ayu Adyani.
.
Setelah menceritakan masalah yang saya hadapi serta sessi konsultasi bersama beliau; saya disyorkan untuk mengambil Vivix sebagai permulaan dengan sukatan satu pada waktu pagi dan satu sudu pada waktu malam. Selain itu, saya turut mengambil produk Shaklee yang lain iaitu kolagen, Alfalfa Complex, Vitamin C, Omega Guard dan ESP; dan masih mengamalkannya sampai hari ini.
.
Kesannya pada peringkat awal tidaklah seperti yang semua orang yang mengalami masalah seperti saya harapkan. Saya mengalami krisis pemulihan selama hampir 2 bulan lamanya. Saya kerap mengantuk dan keletihan, semakin kerap bersin dan paling saya tak suka, makin banyak pula jerawat yang keluar. Namun, sebab saya dah aware mengenai hal ini semasa sessi konsultasi, maka saya teruskan pengambilan suplemen Shaklee secara konsisten.
.
Alhamdulillah.. berkat istiqomah dan sabar mengamalkan suplemen Shaklee seperti yang diajar oleh upline saya, dalam masa lebih kurang 9 bulan .. masalah resdung saya lama-kelamaan kian berkurangan dan beransur pulih. Tiada lagi masalah bersin di waktu pagi dan paling best, jerawat di muka kian berkurangan! Malahan, kalau ada pun cepat kecut.
.
Saranan saya untuk anda semua di luar sana, cubalah produk Shaklee kerana suplemen Shaklee adalah semulajadi, tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan setiap satu produk telah menjalani ujian klinikal. Saya juga syorkan anda buat juga research tentang produk Shaklee yang sesuai dengan anda di samping mendapatkan konsultasi daripada SID yang boleh guide anda sehingga mendapat hasil yang di inginkan.
.
Juga, jangan lupa untuk sabar dan konsisten amalkan produk Shaklee ini. Sememangnya saya sangat berpuas hati dengan produk Shaklee dan konsultasi yang diberi oleh upline saya. Inilah Shaklee Effect saya!


Alhamdulillah, adik ini semakin sihat dan masalah resdung pun semakin baik. Jerawat pun dah segan nak naik.

Pada korang yang nak mencuba supplemen shaklee boleh mencuba set resdung ini.

SUPPLEMEN SHAKLEE : SET RESDUNG



VITAMIN C

  • Bersifat antioksidan yang meningkatkan antibodi untuk menghadapi jangkitan bakteria.
  • Mempercepatkan proses penyembuhan tisu tubuh macam luka ect.
  • Memastikan proses metabolisme tubuh berfungsi dengan baik.

ALFALFA COMPLEX

  • Berfungsi mengurangkan tahap keradangan resdung.
  • Ia kaya dengan klorofil membuatkan dia mampu mengurangkan rada alergik, ekzema dan sinus
  • Tetapi jika anda penghidap sakit SLE anda tidak boleh ambil alfalfa complex

B COMPLEX

  • Bertindak sebagai anti stress. Bila radang resdung menyerang ia akan bertindak sebagai penenang semulajadi yang mampu mengurangkan kesakitan.
  • Mengandungi B6 yang berperanan memulihara selaput lendir supaya kekal sihat dan tingkatkan antibodi.
  • Membantu membina protien dalam badan.


VIVIX

  • Vivix ini anti radang. Ia membantu mengurangkan radang sinus.
  • Vivix juga mempunyai antioksdian yang kuat membantu menguatkan sistem imun badan.
  • Mengandungi resveratrol yang membantu memulihkan sel yang rosak yang menyebabkan resdung.
Korang yang mempunyai penyakit sinus @ resdung ini boleh berikthiar dengan supplemen shaklee. In shaa allah ia berkesan jika makan dengan konsisten.

 Berminat boleh hubungi ciksue disini :

SUZANA IDRIS
PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI
NO ID : 1115671
WASSAP : 012.4249148 @ www.wasap.my/60124249148
Fb : Ciksue

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil