Tips Atasi Masalah Kulit Berjerawat.

TIPS ATASI MASALAH KULIT BERJERAWAT

Mat yie: Eee....geli la aku tengok muka kau nih penuh jerawat. Pergi aku tak mahu tengok muka kau.

Opie : Macam la muka kau elok sangat tapi dalam masa yang sama memang stress dan malu muka berjerawat.

Siapa ada masalah macam opie? Pastinya korang pun tertekan dan keyakinan diri sangat rendah kan. So hari ini ciksue nak kongaikan tips penjagaan kulit wajah yang betul.


TIPS PENJAGAAN KULIT WAJAH

  1. Kenal pasti kulit anda berminyak atau kering.
  2. Rajin scrupkan muka 1x sehari pun dah okey.
  3. Buat masker 3x kali setiap minggu. Ciksue buat masker vitamin c, alfalfa, dan esp.
  4. Minum air kosong 3 liter setiap hari. Air kosong boleh detox toksin juga
  5. Jika kulit minyak kawal pengambilan makan berminyak. Jika kulit kering banyakkan minum air dan hindari scrub muka berlebihan.
  6. Makan sayur dan buahan yang antioksidan banyak. Cth : buah oren dan juga grape.
  7. Cuci muka 3x setiap hari. Lebih pun boleh.
  8. Pastikan sarung bantal dan cadar sentiasa tukar seminggu sekali ka.
  9. Pastikan kosmetik dan skin care yang digunakan sesuai dengan kulit.
  10. Makan supplement untuk melengkapkan keperluan sel badan untuk memastikan kulit sentiasa sihat.
Boleh baca ini : Masker untuk kulit cantik

Ini antara tips boleh korang buat supaya kulit sentiasa bersih dan boleh mencegah keradangan jerawat.

Jom baca perkongsian seorang sahabat yang mempunyai masalah jerawat teruk dan apa rahsianya atasi masalah itu.

MASALAH KULIT MUKA YANG BERJERAWAT SELESAI DENGAN SET CANTIK 

Assalammualaikum. Nama Saya Farah Wahida. Berumur 23 tahun. Saya berasal dari Maran, Terengganu. Tapi menetap di Kemaman, Terengganu.

MASALAH MUKA JERAWAT

Masalah saya sebelum dipertemukan dengan Shaklee adalah masalah muka berjerawat, berminyak dan berparut yang sangat teruk. Saya ada masalah ini sejak darjah 6. Saya banyak pakai produk untuk rawat kulit muka saya, tapi semua tak menjadi dan ia makin teruk. Sehingga saya rasa sangat tertekan dan tak mahu merawat lagi.

JUMPA PENYELESAIAN MASALAH JERAWAT

Saya dipertemukan dengan Shaklee oleh upline saya pada Disember 2016 ketika saya berumur 21 tahun. Dimana beliau beri cadangan kepada saya untuk menggunakan produk ini iaitu GLA Complex, ESP , Vitamin C dan Nutriwhite untuk menstabilkan hormon dan membaiki sel kulit muka saya.

MASALAH SELESAI LEPAS 4 MONTH

Alhamdulillah dengan izin Allah S.W.T dalam masa 4 bulan saya dapat perubahan yang ketara.

Kulit tak berminyak, jerawat tak naik dah. Parut dah berkurang. Syukur sangat. Kesan yang sangat-sangat saya tak jangka.

Terima kasih saya ucapkan kepada upline saya dan Team shaklee yang banyak membantu saya. Shaklee Produk No.1 dalam hidup saya.



Alhamdulillah masalah kulut berjerawat adik kita nih pulih malah kulit lebih sihat dan cantik berseri.

Boleh baca ini : Tips kecantikkan kulit dengan tomato

Jom kita tengok fungsi setiap vitamin yang di ambil oleh adik ini.

ENEEGIZING SOY PROTIEN : Esp kaya dengn protien. Ia membantu membin sel-sel yang baru bagi mengganti sel yang rosak. Membuat kulit lebih sihat dan gebu. Pengambilan esp penting dalam membantu penyerapan nutrien lain.

VITAMIN C : Bersifat anti oksidan yang membantu melindungi kulit dari radikal bebas. Mencerahkan kulit dan merangsang pembentukkan kolagen yang penting dalam menjaga keanjalan dan kelenturan kulit.

GLA COMPLEX : ia memperbaiki inflamasi kulit dengan mengurangkan keradangan kulit seperti jeragat, jerawat, ekzema dll. Ia juga memperbaiki selia hormon kita.

NUTRIWHITE : Skincare nutriwhite ini membantu dalam menjaga kulit lebih cerah, membuang sel kulit mati, mengecutkan jerawat, membuat kulit kurang berminyak, membersihkan kulit sedalamnya.

Ini fungsi supplement yang adik kita amalkan untuk merawat jerawat yang teruk di mukannya. Dari dalaman hingga luaran merawatnya.

Selain supplement yang adik kita amalkan. Boleh juga amalkan Set Kecantikkan Shaklee ini untuk kulit korang.

Berminat boleh buat belian online melalui ESELL ini. Klik saja gambar di bawah ini.


ATAU

Boleh buhungi ciksue disini :

PENGEDAR SHAKLEE PADANG SERAI

SUZANA IDRIS
NO ID : 1115671
Fb : Ciksue
IG : ciksue_healthybeauty
No. Contact : 012.4249148 @ klik ja sini www.wasap.my/60124249148

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Makanan Yang Boleh Membantu Pesakit Tibi Lebih Sihat

Jenis-jenis Penyakit Tibi

Cara Untuk Kecutkan Bengkak Tonsil